Společnost


Františkovy Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64052Nevyplacené vyúčtování - přeplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2023, před rokem

Iveta Boukalová

Znění stížnosti

Dobrý den.

Prosím, opravdu už konečně žádáme o proplacení vyúčtování, které pro nás skončilo přeplatkem ve výši 13 710,-. Řádně jsme platili zálohy i když jsme plynem netopili. Máme právo na vrácení peněz. Dokonce nám to bylo i společností Františkovi energie potvrzeno a přímo napsané datum splatnosti 24.3. 2022. Nicméně peníze jsme dosud neobdrželi. My musíme vše platit řádně a včas. Nikoho nezajímá zda na to v této době máme či nikoliv. Peníze, které nám neprávem společnost zadržuje, chybí. Je třeba dostát svým závazkům a důrazně a zdvořile žádáme o urgentní zaslání přeplatku.
Společnost má veškeré údaje pro vrácení přeplatku evidované. Rádi případně poskytneme. Komunikovali jsem s nimi mailem, poté najednou ticho po pěšině. Info linka to samá. Dokonce jsme mailem prosili o pomoc ELGAS, který údajně převzal zákazníky nikoliv prý pohledávky? Rádi bychom se domohli svého práva.
Samozřejmě veškerou mailovou komunikaci máme k dispozici.


Požadované řešení

Důrazně žádáme o vrácení přeplatku na účet, který znovu rádi, v případě potřeby-kontroly zašleme.
Žádáme o zaslání financí urgentně, jelikož uvedená splatnost společností Františkovy energie byla 03/22.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2023 07:30, před rokem

V tomto případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení od prvního dne prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2023 16:56, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 12:53, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.