Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
1.2.2022 jsem v zakoupil přes eshop sluchátka Samsung galaxy buds 2. Půl roku bylo všechno v pořádku. Po cca půl roce se u mě začali objevovat zdravotní obtíže se sluchovody. V té době jsem nevěděl, že to je problém ze sluchátek. Po několika návštěvách u lékaře, dospěl k názoru že to způsobují právě tyto sluchátka (elegická reakce na kov v napájecích konektorech). Po chvíli hledání na internetu jsem objevil, že tam tento problém je a že za ně Samsung vrací peníze. Kontaktoval jsem proto české zastoupení Samsungu a dostal jsem informace jak mám postupovat pro vrácení peněz. Navštívil jsem tedy servis s tímto problém a tam mi bylo řečeno, že se jedná o šedý dovoz (eshop mě o této skutečnosti neinformoval) a že mi nepomohou a musím kontaktovat prodejce ale vše by mělo proběhnout bez problému. Navštívil jsem tedy reklamační oddělení Mironetu tam vše proběhlo v pořádku předal jsem jim sluchátka s požadovanými dokumenty (email od Samsung a lékařskou zprávu). Po pár dnech mi teď přišel email z Mironetu, že reklamaci uzavírají dobropisem na 50% původní ceny, přitom měli vrátit celou částku. Chci se zeptat zda mám nějaké možnosti jak z nich dostat celou částku?
SAMSUNG Galaxy Buds2 SM-R177 černá
Vrácení peněz na základě vyjádření Samsungu.
|
Tweet |
Pokud věc nesplňuje požadavky právních předpisů nebo pokud se plně nehodí k účelu, ke kterému se obvykle používá, má tato věc vadu podle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je-li věc vadná, je vhodné, aby spotřebitel věc reklamoval a uplatnil v rámci reklamace nároky z vadného plnění.
Spotřebitel může požadovat finanční kompenzaci za újmu na zdraví a odstoupení od smlouvy. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Aby došlo k náhradě újmy na zdraví, bude muset spotřebitel prokázat, že k újmě došlo používáním výrobku (např. pomocí lékařské zprávy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.