Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#64070Neuznaná reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2023, před rokem

MIROSLAV ČERV

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 29.12.2022 jsme s manželkou zakoupili sedací soupravu Malaga, objednanou přes eshop ve Sconto České Budějovice. Po potvrzení objednávky a možnosti vyzvednutí jsme pro sedací soupravu vyjeli osobním autem s velkým přívěsem a nevyužili jejich dopravu.Přeci jenom v dnešní době chce pokud možno každý ušetřit kde to jde. Po naložení sedací soupravy, která byla naskládána na sobě (trochu mě to zarazilo) a řádném upevnění vyrazili s největší opatrností domů. Po vynesení do domu se svým švagrem další svědek jsme sedací soupravu opatrně rozbalovali. Jeden kus v pořádku, další také a nakonec bohužel onen rozbitý rohový díl. Jedná se o prasklý bok a roztržení na několika místech, přitom obal byl nepoškozený. Po okamžitém sepsání na reklamační oddělení Sconto (přes web) jsem odeslal reklamaci.po několika dnech čekání mi byla bohužel reklamace zamítnutá z důvodu cituji- Jedná se o mechanické poškození. Při převzetí zboží ze skladu nebylo žádné poškození hlášeno. Jedná se o mechanické poškození způsobené nevhodnou manipulací, které pravděpodobně vzniklo při přepravě nebo vybalování zboží. Nejedná se o výrobní vadu. Takovéto poškození by neprošlo u výrobce výstupní kontrolou. Na to jsem hned ten den reagoval, že nemůžu a nevím proč bychom měli být poškozeni z
nějakého pochybení kdesi nějakého pracovníka a že požaduji tento kus vyměnit. Na toto již nikdo nereaguje. Pouze chci nově koupenou věc v pořádku a nepožaduji za to celou sedací soupravu.


Produkt

Číslo objednávky ***, Identifikační číslo: ***


Požadované řešení

Výměna poškozeného kusu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2023 08:38, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2023 09:41, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že reklamace byla vyřešena opravou poškozeného dílu sedací soupravy. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.