Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
objednané zboží jsem zaplatil převodem na účet, přesto chtějí ještě platbu na dobírku
Zahradní solární fontána, Odesílatel flyo.cz, Číslo objednávky ***, Dobírka !!! - bylo zaplaceno převodem 473.00 CZK, Název výdejního místa/dopravce Praha 7, Dělnická 1020/54, Drutěva, Platba kartou Ano
vrátit peníze, nebo nepožadovat platbu, a konečně doručit zboží
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn požadovat platbu dvakrát za totéž zboží. Pokud by tak učinil a zboží by bylo zaplacené dvakrát, jednalo by se ohledně jedné platby o bezdůvodného obohacení na straně podnikatele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud spotřebitel zboží nevyzvedne, nemůže mu následně podnikatel účtovat smluvní pokutu (pokud byla ujednána) za nepřevzetí zboží a tím porušení kupní smlouvy, jelikož porušení se dopustil sám prodejce, který takto řádně nedodal.
Nepřevzetí balíku na dobírku ovšem obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit je nutné toto oznámit společnosti. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: DAMAINVEST s.r.o., Lnářská 1633, 396 01 Humpolec.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme.