Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#64103Komunikace s O2

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2023, před 2 lety

Iva Klejchová

Znění stížnosti

Dobrý den, před Vánoci jsme pro děti vymysleli dárek - posílení internetu a konečně i fungující tv (doteď nám fungovala mizerně Prima). Od O2 jsme již delší dobu měli internet a pevnou linku, více méně jsme byli spokojeni. Měsíčně jsme platili cca 700,-. Šli jsme do prodejny, kde jsme se dohodli na rychlejším internetu a základní tv, pán nám objednal technika, který nám měl dovézt nový modem (náš stávající byl už prý zastaralý a mohl prý za občasné výpadky netu). Dohodli jsme se na ceně cca 900,-/měsíc, modem i set top box jsme si vzali na splátky bez navýšení. Technik přijel ve stanoveném čase - ale vezl jen set top box a že nám jede zapojit tu tv. O internetu a novém modemu nevěděl nic. Tak si volal někam na linku a ukázalo se, že mezi O2 a Cetinem komunikace vázne. No nic, odjel s tím, že se nám někdo z O2 ozve. Nikdo se neozval, tak jsme po třech dnech volali sami. Fajn, zadali novou objednávku, poslali technika. Technik přijel, že jede posílit internet, o tv nevěděl nic... Opět volání na linku i s technikem. Výsledek - ozvou se z linky večer. Ozvali se a o oznámili nám, že internet posílit nejde, že tam mají od technika mail. Dobře, tak se vezmeme jen nový modem a ten set top box, opět jsme opakovali, že tv chceme jenom základní. Díky tomu, že posílit internet nepůjde, tak cena vzrostla na 950,-, sice paradox, ale dobře. Opět vše zadáno, modem a set top box nám pošlou kurýrem, objednán technik na zapojení. Ihned po hovoru jsme ale koukli do Moje O2,kde se nově objevila záhadná Stříbrná tv za 399,- (se slevou 150,-). Tak opět voláme na linku, že tam asi máme něco špatně. Odpověď, ne, ne, to jen kolega nedal do balíčku, já to dám. A poslal nám email, kde to odpovídalo původně sjednané částce, takže jsme byli v klidu. Chyba. Kurýr modem i set top box doručil, nicméně technik se neobjevil (ani žádná potvrzující SMS nedorazila), tak jsme opět volali na linku. To už bylo mimochodem 3. ledna. Operátor nám řekl, že tam samozřejmě máme Stříbrnou tv, ale že nám pošle technika a až nám to technik zapojí, že se mu máme ozvat a přehodí nám to na levnější tv. Dal nám svoje soukromé tel. číslo. Technik opět nedojel. Tak jsme navštívili prodejnu, kde nám mladík sdělil, že modem i set top box si klidně můžeme zapojit sami a až uplynou dva měsíce, ať si na linku zavoláme, že nám to tam sníží. Ale ty dva měsíce klidně plaťte o 150,- více. Evidentně to nejsou jeho peníze. Fajn, tak jsme to zapojili (a mimochodem, zatím jsme si příliš nevšimli, že by internet šel o tolik lépe, než když jsme měli starý modem, ale budiž). Pak jsme napsali tomu člověku, co nám dal na sebe svůj kontakt. Odpovídal na SMSky zhruba týden, pak když už měl tedy opravdu volat, tak už se neozval. Dneska jsme zkusili napsal přes chat, odpovídal nám O2Guru... Prostě napsal, že změnit to půjde až na konci února a ukončil chat... Chtěla jsem toto všechno napsat do hodnocení toho chatu, ale psala jsem moc dlouho a všechno zmizelo... O2 nemá žádný mail, kam by člověk mohl napsat, nebo jsme alespoň žádný nenašli. A třešnička na dortu, minimálně dvakrát jsme se snažili, aby technik volal na manželům telefon - v Moje O2 jsme kdysi zadali můj a já měla být v práci. Ani jednomu operátorovi se to nepovedlo. Byli bychom strašně šťastni, kdy by se tato stížnost dostala k někomu, kdo ji umí vyřešit. S pozdravem, Iva Klejchová


Požadované řešení

Rádi bychom měli Internet s Tv a Tv v té nejzákladnější a nejlevnější variantě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2023 06:23, před rokem

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. (§ 64 odst. 7-10 Zákona o elektronických komunikacích).

Internet:
Pokud je služba poskytována vadně, je možné ji reklamovat. Na stránkách O2 je uvedeno, že pokud porucha představuje vadu služby z důvodu na straně podnikatele, je třeba ji nahlásit nebo ji společnost musí sama objevit aby se jí zabývala.

Jestliže bude spotřebitel kromě odstranění vady služby požadovat i přiměřené snížení ceny z důvodu, že službu mohl využít jen částečně nebo vůbec, může reklamovat přímo vyúčtování za období, ve kterém se vada vyskytla, pokud už jej obdržel.

Pokud uplatňuje spotřebitel snížení ceny služby za období, za které vyúčtování dosud neobdržel, může reklamovat službu a požadovat přiměřenou slevu z ceny v budoucím vyúčtování.

Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.

Dále uvádí, že reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace nebude reklamace uznána.

Na vyřízení reklamace má podnikatel kalendářní měsíc.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo přislíbeno, že technik modem a set top box zapojí, mělo tak být učiněno.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2023 12:47, před rokem

Dobrý den, mrzí mne Vámi popsaná situace. Mohla byste nám prosím zaslat emailem na info@o2guru.cz informaci, jaké je číslo Vaší linky a pokud jste majitelkou tak i Vaše datum narození pro ověření? Podívali bychom se na nastavení Vašich služeb a služby nastavili dle Vašeho požadavku. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.1.2023 15:18, před rokem


Iva Klejchová

Děkujeme webu Vaše stížnosti, se společností jsme se již dohodli na nápravě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 16:24, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.