Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.12.2022 si kurýr GLS vyzvedl balíček pro firmu Lelosi, kde jsem vracela zakoupené legíny a žádala vrácení peněz. Zakoupené zboží bylo příliš velké. Zásilka byla zaslána zpět přesně podle pokynů firmy Lelosi ve stanovené lhůtě pro vrácení zboží. Do dnešního dne se z firmy nikdo neozval a na zasílané maily nereagují.
Leginy Polarosi Alaska Id- kód zboží: 4696-WLONG ALASKA 2XL a Polarosi Scandinavian Id- kód zboží: 2702-WLONG SCAND-2Xl
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dňa 23.1.2023 bola zákazníkovi aj dtestu odoslaná táto správa:
"Ďakujeme za upozornenie na túto situáciu. Prevod bol dnes (23.1.2023) zadaný, a zákazník by mal obdržať plnú čiastku za vrátené produkty aj za uhradenú dopravu pri dodaní jeho objednávky, mínus poplatok 90 Kč za využitie nášho kuriéra na vrátenie balíku do skladu.
Keďže sídlo našej spoločnosti aj skladu je v Slovinsku, dodanie produktov od zákazníka k nám sa môže predĺžiť. Vždy čakáme na dodanie vráteného balíku do skladu, následne prebehne kontrola doručeného balíku a neodkladne na to posielame peniaze späť na účet, ktorý zákazník uviedol v reklamačnom formulári, poprípade ak platil kartou v našom eshope, tak na jeho kartu.
Zatiaľ máme len slovinský účet, preto môže prejsť niekoľko dní, kým sa peniaze objavia na účte zákazníka. V prípade vrátenia peňazí na kartu, to môže byť až 10 pracovných dní, keďže táto vratka je spracovaná cez Shopify.
V prípade akýchkoľvek otázok na nás neváhajte obrátiť."
Kontaktovali sme aj priamo zákazníka, peniaze by mali byť už navrátené, ospravedlňujeme sa za zdržanie.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného. Pokud se spotřebitel nevyjádří, budeme považovat vyjádření společnosti za pravdivé a stížnost uzavřeme s dosažením smíru.
Hodnocení: