Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 18.1.2023 jsem si kupovala lístky na terrabazar v Praze za 240Kč. Peníze z účtu strženy ve prospěch účtu 2600285563/2010, okamžitá platba, VS 612023502, poznámka pro příjemce Terrabazar-platba - vše se vyplnilo automaticky, ale lístky nedorazili a obchodníkovi nejspíš nebyly peníze ani zaslány.
Kupovala jsem je dnes znovu a při druhé platbě je jasně napsáno, že peníze poslány na učet terrabazar.cz a lístky byly ihned zaslány.
Prosím o nápravu
Vrácení 240Kč, které byly poslány dne 18.1.2023 ve prospěch platební brány ComGate a nebyly připsány na účet obchodníka Terrabazar.
|
Tweet |
V případě, že nebyl ComGate Payments, a.s konečným subjektem platby, ale pouze zprostředkovatelem, musel by prokázat, že na peněžité plnění má nárok, v opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může také využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět, jak i uvádí sama společnost (zde: https://help.comgate.cz/docs/nejcastejsi-otazky). V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po kontaktování společnosti, je možné vyzvat podnikatele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebitelce poskytnout součinnost s řešením problému.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den, paní Kučerová,
spojte se, prosím, s naší podporou (podpora@comgate.cz; 228 224 267), platbu s Vámi dohledají a zjistí její stav.
S přáním hezkého dne
Jana, Comgate
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: