Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, v Praze na hlavním nádraží si často cestou z práce kupuji pivo. Tentokrát mi jej ale odmítl prodavač prodat a to i přesto, že přímo ten samý konkrétní prodavač mi pravidelně pivo prodával (a samozřejmě i jiní). Jelikož občanský průkaz mi bude vystaven až v pondělí (k tomuto jsem ukázala i papír z úřadu), chtěla jsem se prokázat kartičkou dopravce včetně karty zaměstnavatele (pracuji u Drah).
Jelikož občan není povinen nosit sebou občanský průkaz, mám vzato, že státní společností potvrzený průkaz s datem narození a fotkou včetně ještě potvrzení zaměstnavatele, kde má ty údaje ještě jednou (pro kontrolu) by mělo jistě stačit.
pivo
osobní omluva prodejce a manažera kteří se ke mě chovali nevhodně a snažili se mě ztrapnit před ostatními zákazníky
|
Tweet |
Žádný zákon neukládá prodávajícímu povinnost (ani právo) kontrolovat občanský průkaz. Povinností prodávajícího je neprodávat alkohol osobám mladším 18 let. Zároveň kupujícímu není uložena povinnost legitimovat se občanským průkazem prodavači. České zákony neukládají ani povinnost nosit občanský průkaz u sebe, natož se jím prokazovat.
Domníváme se proto, že v tomto případě byly kladeny podmínky nad rámec zákona, přičemž tyto podmínky nebyly odůvodnitelné. Máme za to, že průkaz, na kterém je fotografie a datum narození, je dostačující.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den, paní Janoušková, děkujeme Vám za upozornění. Mrzí nás, že jste se v naší prodejně setka/a s takovýmto chováním ze strany našeho zaměstnance a za tuto skutečnost se Vám omlouváme. :-( Zákazník u nás stojí vždy na prvním místě. Chování našeho zaměstnance nebylo vhodné a nekorespondovalo se standardy společnosti LIDL. Prosíme Vás o upřesnění prodejny, kde k situaci došlo, děkujeme. Personál prodejny proškolíme tak, aby se situace již v budoucnosti neopakovala. Našim cílem je, abyste se při každém nákupu v prodejnách Lidl cítili příjemně. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.