Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#64131Neprodání alkoholu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2023, před 2 lety

Monika Janoušková

Znění stížnosti

Dobrý den, v Praze na hlavním nádraží si často cestou z práce kupuji pivo. Tentokrát mi jej ale odmítl prodavač prodat a to i přesto, že přímo ten samý konkrétní prodavač mi pravidelně pivo prodával (a samozřejmě i jiní). Jelikož občanský průkaz mi bude vystaven až v pondělí (k tomuto jsem ukázala i papír z úřadu), chtěla jsem se prokázat kartičkou dopravce včetně karty zaměstnavatele (pracuji u Drah).
Jelikož občan není povinen nosit sebou občanský průkaz, mám vzato, že státní společností potvrzený průkaz s datem narození a fotkou včetně ještě potvrzení zaměstnavatele, kde má ty údaje ještě jednou (pro kontrolu) by mělo jistě stačit.


Produkt

pivo


Požadované řešení

osobní omluva prodejce a manažera kteří se ke mě chovali nevhodně a snažili se mě ztrapnit před ostatními zákazníky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2023 07:12, před rokem

Žádný zákon neukládá prodávajícímu povinnost (ani právo) kontrolovat občanský průkaz. Povinností prodávajícího je neprodávat alkohol osobám mladším 18 let. Zároveň kupujícímu není uložena povinnost legitimovat se občanským průkazem prodavači. České zákony neukládají ani povinnost nosit občanský průkaz u sebe, natož se jím prokazovat.

Domníváme se proto, že v tomto případě byly kladeny podmínky nad rámec zákona, přičemž tyto podmínky nebyly odůvodnitelné. Máme za to, že průkaz, na kterém je fotografie a datum narození, je dostačující.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2023 17:35, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.5.2023 14:44, před rokem

Dobrý den, paní Janoušková, děkujeme Vám za upozornění. Mrzí nás, že jste se v naší prodejně setka/a s takovýmto chováním ze strany našeho zaměstnance a za tuto skutečnost se Vám omlouváme. :-( Zákazník u nás stojí vždy na prvním místě. Chování našeho zaměstnance nebylo vhodné a nekorespondovalo se standardy společnosti LIDL. Prosíme Vás o upřesnění prodejny, kde k situaci došlo, děkujeme. Personál prodejny proškolíme tak, aby se situace již v budoucnosti neopakovala. Našim cílem je, abyste se při každém nákupu v prodejnách Lidl cítili příjemně. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 11:57, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 16:08, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.