Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
ČSOB stavební je nejhorší banka, která se neoprávněně obohacuje.
Měli jsme uzavřenou smlouvu s ČMSS na překlenovací úvěr na rekonstrukci. Jelikož se ale spojila s ČSOB, najednou je vše jinak. V podepsané smlouvě máme daný úrok 2,8% a měli jsme mít konec podle poradce s ČMSS v dubnu 2022. Ale nemáme, jelikož si ČSOB účtuje 4% ani nám tuto změnu nedal nikdo vědět. Jejich upomínky, které včetně e-mailových upominek účtují 1000 Kč a stále je rádi neustále posílají jelikož my odmítáme tyto písemné, zbytečné upomínky platit. Vždy reagujeme na ty e-mailové. Je to neštěstí, že se ČMSS sloučila s ČSOB. Ale preplacime daný překlenovací úvěr. Podle ČSOB ještě musíme splácet do roku 2025.
Jak je to vůbec možné???
Překlenovací úvěr byl 100 tisíc, ihned jsme museli složit 11tisic. Takže jsme měli splácet 89 tisíc a úroky, úrok je na smlouvě 2,8 %
Požadujeme zda se to nedá vyřešit u ČNB nebo u asociace českých pojišťoven respektive poboček v ČR. Děkujeme Fuchsovi
|
Tweet |
Podle § 102 odst. 1 zákona o spotřebitelském úvěru platí, že pokud je ve smlouvě o spotřebitelském úvěru jiném než ve formě možnosti přečerpání sjednána možnost a způsob změny zápůjční úrokové sazby, poskytovatel je povinen po dobu trvání spotřebitelského úvěru informovat spotřebitele o každé změně zápůjční úrokové sazby v přiměřeném předstihu před nabytím její účinnosti, jinak není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Informace zahrnují novou výši zápůjční úrokové sazby, novou výši splátek po úpravě zápůjční úrokové sazby a je-li to relevantní, nový počet a četnost splátek podle písmene.
Společnost musí spotřebitele o změně informovat řádně, tedy způsobem, který byl domluven, případně jiným vhodným způsobem, např. poštou. Takovou informaci navíc není možné podmínit poplatkem.
Dohled v této oblasti vykonává Česká národní banka se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1,
Tel. +420 224 412 770, fax +420 224 412 261, e-mail: spotrebitel@cnb.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Dobrý den, vzhledem k tomu, že se stížnost netýká ČSOB Pojišťovny a jejích produktu, nemůžeme se bohužel k dané stížnosti nijak vyjadřovat. V dané záležitosti se prosím obraťte přímo na ČSOB Stavební spořitelnu.
Děkuji.
Mgr. Irena Hrdličková
specialista zákaznické podpory
Tým řešení stížností
ČSOB Pojišťovna, a.s., člen holdingu ČSOB
Masarykovo náměstí 1458, 530 02 Pardubice
Děkujeme za informaci.
Z výše uvedeného důvodu měníme subjekt stížnost stížnosti na ČSOB Stavební spořitelna, a.s. (IČ: 49241397).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.