Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Koupila jsem v prosinci 2023 vůz Renault Megane r.v. 2009. Vůz vykazoval spoustu vad, s kterými jsem byla seznámena a brala na vědomí. Při první opravě, po měsíci používání, (nedržících volnoběžných otáček, závada byla patrná i při prodeji) ve značkového servisu, jsem byla upozorněna technikem na vysoký obsah oleje v expanzní nádobce na chladící kapalinu a s tím i se souvisejícím možném velkém problému na motoru. Servis vykalkuloval cenu opravy na GO motoru v ceně 128 000 Kč. Cena vozu byla 90000 Kč. Podala jsem ihned reklamaci včetně rozpisu na opravu a ta byla textem jako z razítka zamítnuta. Mám nějakou šanci na nějaké řešení? Je mi jasné, že oprava převyšující cenu vozu je zřejmě neproveditelná. Prodejce samozřejmě mlčí a nekomunikuje.
Renault Megane 3 combi 3L6 7761
Určitě odstoupení od smlouvy a vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Jindová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována, a že nyní je vše již vyřešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Díky Dtestu došlo ze strany AAA auto k nabídce kompenzace na opravu (generálku motoru) v hodnotě 10 000 Kč, nebo výměna. Oprava za 10 000 je výsměch, proto jsem přistoupila na výměnu. Vybráno jiné dražší auto, které je vcelku v pořádku. Bohužel tato řešení nejsou ta, které jsem očekávala. Děkuji Dtestu za pomoc.