Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamuji již druhý telefon údajně vodotěsný podle IP55 a IP58. První telefon propustil vodu po prvním ponoření do 10cm. Žádal jsem výměnu a dostal nový. Druhý telefon stejně jako ten předchozí-první ponoření-propustil, přestal fungovat. Opět jsem reklamoval s tím, že jsem si koupil vodotěsný telefon, přístroje, které mi posílají vodotěsné nejsou a z důvodu rozporu jimi inzerovaných vlastností a skutečných vlastností přístroje odstupuji od smlouvy a žádám vrácení peněz, které si za tuto (ne)vodotěsnou věc nechali zaplatit. Peníze mi nevrátili,pod špatným sériovým číslem v protokolu a s velmi zestručněným (a nekorektním) popisem závady začali telefon opravovat. O tom jsem se dozvěděl až byla oprava hotova. Uvedený způsob opravy je výměna základní desky-protože telefon nešel zapnout-ale o opravě závady, kvůli které jsem reklamoval-telefon netěsnil-zde není ani zmínky. Telefon jsem prozatím odmítl přijmout. Odmítám riskovat, že po dalším utopení už mi telefon nereklamují.
Sony Xperia Z1 compact (Lime) certifikace IP55 a IP58, IMEI 351680064961737
Odstoupení od smlouvy - vrácení plné kupní částky
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Pokud zboží nemá uvedené vlastnosti, má kupující právo na dodání nové věci, která bude ve shodě s kupní smlouvou, tedy bude mít popisované vlastnosti. Není-li to možné, kupující může od smlouvy odstoupit. Je tedy podstatné zabývat se tím, zda popsaným jednáním mohlo dojít k tomu, že zboží již bude odpovídat popisovaným vlastnostem.
Dobrý den pane Kupko,
z našeho pohledu je reklamace vyřízena správně, výměnou.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Dobrý den,
z mého pohledu byla celá reklamace řešena poněkud amatérsky na obchod Vašeho formátu a tato reakce je taková třešnička na dortu.
V krátkosti zrekapituluji.
Reklamoval jsem 1. telefon, dostal jsem druhý telefon. I druhý měl závadu a to úplně stejnou. Proto jsem reklamoval i druhý telefon a žádal vrácení peněz.
Dostáváme se do současnosti.
Po X vyměněných emailech s Vaším reklamačním oddělením jsem byl ubezpečen, že na nic jiného, než na opravu - výměnou základní desky telefonu - nemám nárok. Toto mi tedy psali v mailech a i v reklamačním protokolu je napsaný způsob vyřízení -oprava a vyjádření technika - výměna základní desky. Nestačil jsem se divit, když jsem telefon konečně převzal a i přes to všechno co jste mi tvrdili, tak v balíčku sice nebyly peníze, ale vyměněný mobil (který by v případě nevodotěsnosti nezachránila výměna základní desky, protože systém utěsnění telefonu je prakticky neopravitelný a po dalším ponoření telefonu by následovala 3. reklamace a odstoupení od smlouvy, protože jsem Vás na tento fakt dokonce emailem upozorňoval), který obsahuje základní desku se sériovým číslem, jenž technik, podle svého vyjádření v protokolu, osadil do mého starého přístroje. Celý tento protokol je navíc veden pod sériovým číslem mého starého přístroje, který už dávno nemám.
Mám teď už tedy od váš ten samý, 3. telefon.
A teď to nejvtipnější - druhý telefon, který jste mi zaslali byl nedbale olepený foliemi proti poškrábání a byla v něm nastavena němčina a v tomto třetím telefonu, kde se pod folií na displeji a na zádech dokonce nacházel prach, byla nastavená slovenština. Takže já si zaplatil za telefon, vy jste mi dodali vadný kus a teď mi pravděpodbně posíláte telefony, které si od Vás koupili naši sousedé a z nějakého důvodu Vám je vrátili. To mě velmi uklidňuje. Máte to skutečně zapotřebí?
Dobrý den pane Kupko,
stanovisko k reklamaci je ze strany firmy konečné.
Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace.
Lukáš Boček
Došlo-li k vyřízení reklamace dodáním nové věci, lhůta 24 měsíců pro uplatnění práv z vadného plnění dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku běží od počátku. Kupující je povinen po vyřízení reklamace zboží převzít. Pokud má nová věc stejné vady je třeba opět uplatnit reklamaci.
Je-li prodávajícím opakovaně uznávána reklamace a vždy je vyřešena dodáním nové věci, která však vykazuje stejné vady jako věc reklamovaná, není možné toto jednání považovat za řádné vyřízení reklamace. V takovém postupu lze shledávat snahu o obcházení zákona tím, že prodávající znemožní kupujícímu odstoupit od smlouvy z důvodu opakovaného výskytu vady na věci po opravě.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení v jaké fázi se stížnost nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
u třetího telefonu se objevila opět ta samá závada, telefon už tedy nyní reklamuji potřetí a to od 5.5.2015, s tím, že žádám o vrácení peněz, na což mám po třetí reklamaci stejné věci, tentokrát již bezesporu, nárok. Telefon je, podle informací na mém účtu u CZC.cz, buď na cestě do servisu, v servisu, a nebo na cestě zpět ze servisu - tento status (odesláno do servisu) se v elektronickém formuláři objevil (pokud se nepletu) 12.5.2015. Prodejce má tedy na vyřízení mé reklamace stále čas a já doufám, že do třetice se můj problém konečně podaří vyřešit.
Chtěl bych poděkovat dTestu za vyjádření.
Lukáš Kupka
Společnost CZC.cz s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu také již delší dobu nevyjádřil, celou stížnost uzavíráme.