Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Koupila jsem si zboží, které sice došlo, ale úplně jiné než jsem si objednala, tak jsem ho vrátila a požádala o výměnu nebo vrácení. Bylo mi odepsáno, že budou peníze vráceny do určité doby, což se nestalo, na emaily ani zprávy na FB již nereagují. Nemám tedy od listopadu zboží ani peníze.
Jedná se pouze zloděje, pozor na ně.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že po urgencích a informování České obchodní inspekce byla platba vrácena. Stížnost proto uzavíráme.