Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vrácení nefunkčního zboží ruční akupilka. Řešila jsem to zde ke konci roku, ale tohle je marný boj. Společnost nereaguje na e-maily a když jsem ji pilku poslala zpět, vrátil se mi balík jako nedoručitelný. Jak s tímto naložit??
Ruční akupilka Brenchie
Vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je již řešeno ve stížnosti ID 63250.
Pokud prodávající doručení zmařil, považuje se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Společnost si z lidí dělá vyloženě prdel. Z e-mailu mi na otázku "Jak jim mám poslat zboží, když společnost změnila název a sídlo společnosti" odpověděli "K nám"...
Sorry jako, ale kam na jakou adresu, nenapsal NIKDO. Jsou arogantní a navíc se zákazníkem jednají jako s nějakým debilem!!
Zboží jsem jim poslala, ale balík se mi vrátil jako nedoručený, protože na adrese společnost již není. Omlouvat tady by jim šlo, ale to je asi tak všechno. Takže náhrady na poštovné také v niveč.
Mě by zajímalo, jak vyřešit vrácení zboží, když společnost má nový název a sídlo, ale IČ jim zůstalo!!
Pokud si spotřebitelka není jistá, jaké je momentální sídlo společnosti, může jej dohledat v obchodním rejstříku (zde: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik). V současné době je jako sídlo společnosti uvedena následující adresa: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1. Na tuto adresu tak spotřebitelka může zaslat zboží.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, adresu si najdu, v tom problém nevidím.
Jen se obávám, že jim pošlu zboží, vzniknou mi náklady "opět" za poštovné a společnost mi reklamaci neuzná, protože se dříve jmenovala jinak. Ano, IČ mají stejné, ale víte jak to bývá.
Už ani nechceme výměnu, ale vrátit peníze. Protože je evidentní, že nabízená aku pilka je k ničemu.
Děkujeme spotřebitelce za reakci.
Protože má společnost stejné IČ, jedná se o stejnou společnost - název v tomto případě nehraje roli. Podnikatel je tak povinen reklamaci řádně vyřídit, přičemž nelze reklamaci zamítnout s odkazem na změnu názvu společnosti.
Odstoupení od smlouvy není v rámci reklamace primárně možné požadovat - to lze až v případě podstatného porušení smlouvy, kterým by bylo např. nevyřízení reklamace řádně a včas (tedy nesplnění vyřízení reklamace ve 30denní lhůtě stanovené zákonem).
Spotřebitelka může v případě potřeby využít i naší telefonické poradny na čísle 299 149 009.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji v případu.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.