Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U KUP a OPRAV.cz jsem objednal Magnetické těsnění dveří do chladničky Liebherr. Dodavatel mi navrhl dle typu ledničky Liebherr těsnění č.711113600. Objednal jsme ho a zaplatil 3906,0Kč. Zjistil jsme, že takto těsnění nelze zabudovat a protože nebyl dodán návod na zabudování, našel jsem na německých webových stránkách přesný návod na zabudování těsnění za pomocí oboustranné lepící pásky, která údajně dodává i s těsněním. Oslovil jsem dodavatele o dodatečné dodání oboustranné pásky. Dodavatel KUP a OPRAV mi sdělil, že toto těsnění se nelepí neni zapotřebí lep. páska tak jsem mu zaslal video s návodem na zabudování těs. Sdělil, abych si ho objednal někde jinde. Našel jsem si dodavatele Liebherr zákaznický servis, který byl velice ochoten a zaslal obratem lepící pásku v hodnotě 854,64 Kč a podivoval se nad nedodáním pásky od KUP a OPRAV. Jěště pro porovnání. U Libherr by bývala byla cena těsnění 1600,- Kč, což je o 2306 Kč,- méně. Bohužel jsme promeškali čtrnáctidenní lhůtu pro reklamaci. Zboží jsem přijal 23.12.2022 a první dotaz ohledně reklamace kvůli lepící pásce jsem podal 15.1.2023. Dle jejich reklamačního řádu má zákazník i v prodloužené lhůtě právo na reklamaci pokud nesplňuje bod bod 6.1 c) a 6.2. c). Dodavatel sdělil, že tento rekl. řád je platný od 15.1.2023 a tudíž mám smůlu. Předešlý rekl.řád nelze nikde dohledat.
Těsnění k ledničce Liebherr Typ 161804 , č 9981934.
Po obdržení těsnění od firmy Liebherr, musíme dát ledničku do provozu, takže těsnění již nelze vrátit, ale navrhuji slevu, která nás alespoň častečně odškodní za škody, které nám vznikly neseriosním a neodborným jednání firmy KUP a OPRAV. Zároveň tímto chválím a děkuji dodavateli Liebherr za vstřícné a rychlé jednání.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V tomto případě však podle popisu spotřebitele již 14denní lhůta uplynula.
Spotřebitel však může zboží reklamovat, pokud má vadu.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.