Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dne 11. 1. 2023 jsem nakoupila na internetu merch jistého podcastu a zboží jsem ihned zaplatila v částce 665,-. Dne 12. 1. 2023 převzala Zásilkovna od obchodu zásilku v Praze a dne 13. 1. 2023 převzali zásilku na depu v Ústí nad Labem, kde by stále měla být. Dne 18. 1 . 2023 jsem do Zásilkovny volala, bylo mi řečeno, že obvykle doručují do 24 hodin a že se tedy musí po zásilce podívat a že zavolají. Do dnešního dne nic. Dne 20. 1. 2023 jsem poslala elektronicky reklamaci na nedoručenou zásilku, přišlo mi alespoň potvrzení do emailu, že jsem ji podala, ale dosud nic víc. Informovala jsem obchod, ale ten zatím také nic.
Z 3106457812
Najít zboží, ale vzhledem k tomu, že je zásilka evidentně k nenalezení informovat obchod, uhradit cenu zboží a následně bezúplatně opětovně doručit. Hlavně, ale věc opravdu řešit a nenechat zúčastněné strany se všemožně domáhat svých práv, tam kde služba Zásilkovny prostě pochybila.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, moc se omlouváme za vzniklou situaci, rozumíme, že není příjemné čekat na zásilku nezvykle dlouho. V takovém případě je potřeba obrátit se na zákaznický servis. Poprosíme vás o trpělivost, pokud jste se s kolegy domluvila na prověření zásilky, může to nějakou dobu trvat. Jakmile budou mít konkrétní informace, ozvou se vám. Co se týká reklamací, na jejich vyřízení máme dle našich všeobecných obchodních podmínek (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Zasilkovna.pdf) 30 dní. Kolegové by se vám do té doby měli ozvat a domluvit se s vámi na řešení. Gabriela, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.