Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V polovině února jsem si objednal ve Slevozdroji Pero s kamerou a foťákem. Po odzkoušení jsem zjistil, že je více než nekvalitní a vrátil jsem ho s reklamačním listem zpět dodavateli FaMe Trade Znojmo. Zároveň jsem poslal jejich předepsaný reklamační list a kopii podacího lístku pošty na e-mail info@slevozdroj.cz . Bohužel jsem pero předem zaplatil - 599 Kč. Vrácená zásilka se údajně ztratila - reklamoval jsem u České pošty a ta ji nemůže najít. Dnes nemám ani peníze, ani nefunkční pero a dodavatel nereagoval ani na e-mail.
Pero s kamerou a foťákem, na krabičce značka BPR 6, bez v.č. (?)
Navrácení částky 599 Kč na můj účet - požadováno v reklamačním listu.
|
Tweet |
V tomto případě je nutné rozlišit, zda se jedná o reklamaci z důvodu nesplněné jakosti při převzetí nebo o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Ustanovení § 1832 odst. 4 občanského zákoníku stanoví, že odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Pokud spotřebitel prokázal podnikateli odeslání zboží, ten mu měl vrátit veškeré zaplacené finanční prostředky. Nadále by však trvala povinnost spotřebitele zboží vrátit. Tím, že pošta zásilku nedoručila se spotřebitel ocitl v prodlení s plněním povinnosti vrátit zboží. Tedy pokud by se zásilka skutečně ztratila, spotřebitel by odpovídal za škodu.
Pokud by se jednalo o reklamaci, bylo by skutečně nutné dodat zboží k posouzení, aby započala běžet lhůta pro její vyřízení.
Reklamaci dodání zásilky je oprávněn uplatnit pouze odesílatel. Povinnosti České pošty jsou upraveny v čl. 40 poštovních podmínek (https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/a085daea-e843-4885-b60b-af3372319f75). Pošta je povinná reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího podání. Neučiní-li tak nebo v případě, že spotřebitel není spokojen s výsledkem reklamace, je možné obrátit se na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace. Námitka musí být podána nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku. Dále je možné obrátit se na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Spotřebitelé má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení