Společnost


General Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64197Nevyplacení státního příspěvku na energii ve výši 3.500,-Kč

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2023, před rokem

Rajmund Lakomý

Znění stížnosti

Dne 7.11.2022 jsem obdržel dopis od firmy General Energy o vyplacení příspěvku v uvedené výši.Na dotaz dne 2.1.2023 mi bylo písemně sděleno zástupcem firmy G.M.Brno panem Štefkou,že nastaly potíže s externí firmou IT a že termín vyplacení příspěvku nelze určit.Je podivuhodné,státní firma Operátor trhu s energiemi,která vyplácí příspěvky dodavatelským firmám a je řízena Ministerstvem obchodu a průmslu,si nehlídá vyplacení příspěvku.Asi jsou na ministerstvu natolik zaneprázdněni,že na takové maličkosti nemají čas.


Produkt

Nevyplacení státního příspěvku


Požadované řešení

Vyplacení příspěvku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2023 10:43, před rokem

Státní příspěvek neboli úsporný tarif má podobu dotace ze státního rozpočtu a putuje přímo k dodavateli energií. Dodavatel by následně měl snížit spotřebiteli účet za energie. Pomoc s energiemi přes úsporný tarif měla společnost General Energy zohledňovat už ve fakturách za říjen.

Pokud příspěvek nebyl ve vyúčtování zohledněn, je možné vyúčtování reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Pokud se nelze s dodavatelem General Energy spojit, doporučujeme jej kontaktovat písemně prostřednictvím doporučeného dopisu s dodejkou na adresu: General Energy a. s., Mariánské náměstí 617/1 Komárov, 617 00 Brno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 16:10, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že bylo vyplacení vyřízeno formou poštovní poukázky. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.