Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.11.2022 jsem obdržel dopis od firmy General Energy o vyplacení příspěvku v uvedené výši.Na dotaz dne 2.1.2023 mi bylo písemně sděleno zástupcem firmy G.M.Brno panem Štefkou,že nastaly potíže s externí firmou IT a že termín vyplacení příspěvku nelze určit.Je podivuhodné,státní firma Operátor trhu s energiemi,která vyplácí příspěvky dodavatelským firmám a je řízena Ministerstvem obchodu a průmslu,si nehlídá vyplacení příspěvku.Asi jsou na ministerstvu natolik zaneprázdněni,že na takové maličkosti nemají čas.
Nevyplacení státního příspěvku
Vyplacení příspěvku
|
Tweet |
Státní příspěvek neboli úsporný tarif má podobu dotace ze státního rozpočtu a putuje přímo k dodavateli energií. Dodavatel by následně měl snížit spotřebiteli účet za energie. Pomoc s energiemi přes úsporný tarif měla společnost General Energy zohledňovat už ve fakturách za říjen.
Pokud příspěvek nebyl ve vyúčtování zohledněn, je možné vyúčtování reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Pokud se nelze s dodavatelem General Energy spojit, doporučujeme jej kontaktovat písemně prostřednictvím doporučeného dopisu s dodejkou na adresu: General Energy a. s., Mariánské náměstí 617/1 Komárov, 617 00 Brno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitel nás informoval, že bylo vyplacení vyřízeno formou poštovní poukázky. Stížnost proto uzavíráme.