Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64198Neuznaná reklamace že strany Vinted, arogantní jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2023, před rokem

Jana Vaverková

Znění stížnosti

Objednala jsem si košili od prodejkyně z Polska, která měla být hedvábná - 100%silk. To stálo v popisu zboží, na štítku límečku +napiš made in China, namísto značky a i na štítku na švu 100% silk, bylo to tak vyfoceno. Když košile dorazila, na omak bylo jasné, že se o hedvábí nejedná, Amino materiál s příměsí hedvábí,pro jistotu jsem provedla test ohněm na malém trčicím kousku látky ze švu - testem košile neprošla.Informovala jsem prodejkyni, zaslala i fotografie z testu,ta mi nabídla zboží zaslat zpět-ale na své náklady (měla i možnost mi vrátit peníze a věc ponechat- ne že bych o ní stála), takže bych zaplatila poštovné 2x a to ještě za 2-3x vyšší cenu, než z Polska do ČR. Ve výsledku by mě poštovné na mé náklady stalo více než samotná košile. Požadavala jsem proto od Vinted vložení se do věci a poskytla patřičné důkazy, reklamaci mi neuznali s tím, že zboží odpovídá popisu, uvolnili mé peníze prodejkyni a i sami sobě ( tzv. peníze za "ochranu kupujícího") a to i v době, kdy ani neuplynula lhůta pro zaslání zboží na zpět na své náklady, jak mi nabízela prodejkyně. Svůj postup reklamace Vinted řádně neobjasnil, po mém naléhání se mi po cca týdnu dostalo informace, že důvodem je, že na štítku je 100%silk to je veškeré opodstatnění neuznání reklamace, to že by se mohlo jednat o padělek nijak neověřovali. Podotýkam že na zboží nebyly žádné další údaje, číselný kód, které by Vinted mohl prověřit. Prodejkyně přestala komunikovat úplně. Předtím ale psala, že košile byl dar od manžela, ovšem žádnou účtenku mě a předpokládam ani Vinted neposkytla. A tak mám doma předraženou košili že syntetického materiálu a Vinted a pochybná prodejkyně mé peníze. Po přečtení stížností na fóru Vinted a na internetu je poškozených zákazníků mnoho a myslím si, že by se to nemělo déle tolerovat. Vinted si ke každé prodané prodané věci přičte cca 40 kč za " ochranu kupujícího" a asi i prodejce, tudíž na tom velmi vydělávávají a přitom se k zákazníkům chvojí arogantně (napsali mi,že mě nebudou seznamovst s internimi postupy reklamace - na otázku proč mi reklamaci neuznali). Se mnou konkrétně jendala P. a R. a jedna z nich mi dokonce doporučila košili s padělaným materiál dále přeprodat na Vinted. Stížnost napíšu i na evropské spotřebitelské centrum.


Produkt

košile, která měla být hedvábná, ale není


Požadované řešení

vrácení celé částky - včetne poštovného a ochrany kupujícího Vinted. Nabízím osobní vyzvednutí košile z padělaneho máteriálu Vinted či prodejkyní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2023 15:24, před rokem

V obchodních podmínkách je uvedeno, že kupující i prodávající berou na vědomí, že dokončením objednávky ze strany kupujícího vzniká právně závazná smlouva mezi kupujícím a prodávajícím na základě popisu a fotografií předmětu, podmínek sjednaných mezi kupujícím a prodávajícím a příslušných podmínek obsažených v těchto podmínkách. Kupující se zavazuje zaplatit za předmět a prodávající se zavazuje převést vlastnické právo k předmětu. Pro vyloučení pochybností platí, že společnost Vinted není smluvní stranou této smlouvy. Práva spotřebitelů vyplývající z evropského práva na ochranu spotřebitele se na tuto smlouvu nevztahují.

"Ochrana kupujícího" zahrnuje možnost, v případě kdy zboží neodpovídá popisu, vrátit toto zboží zpět prodávajícímu po dohodě. Vrátit předmět lze pomocí integrované dopravy (cena zpětné přepravy se odečte z vrácené částky) anebo si kupující zajistí přepravu sám (v takovém případě bude vrácena celá částka). Pokud se kupující s prodávajícím nedohodnou na vrácení, posoudí celou situaci společnost Vinted s.r.o. Po přezkoumání případu může společnost rozhodnout, zda zboží odpovídá uvedenému popisu, či nikoliv. Pokud společnost dospěje k závěru, že obchod proběhl v pořádku, dá spotřebiteli vědět, zda je nezbytné objednávku dokončit a poukázat peníze zpět prodávajícímu.

V případě, kdy by se jednalo o padělek a společnost by tuto skutečnost potvrdila, došlo by k porušení pravidel Katalogu Vinted a kupující by si mohl předmět ponechat a peníze by mu byly vráceny.

Spotřebitel může rozporovat vyjádření společnosti Vinted s.r.o. znaleckým posudkem. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Více informací ohledně vrácení zaslaného zboží lze nalézt na webové adrese: https://www.vinted.cz/help/272-jak-vratit-predmet.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 16:25, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 16:50, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.