Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost DuPonti s.r.o. mi neoprávněně strhla částku ve výši 1300 Kč dne 22.1.2023. Totéž udělala již 3x v roce 2022, což jsem bohužel nezaznamenala. Společnost vůbec neznám a nejsem si vědoma, že bych si od ní něco objednávala.
V elektronickém bankovnictví mám uveden pouze název společnosti a telefonní číslo +420770778273
Ráda bych, aby došlo k vrácení částky, ideálně nejen za leden 2023, ale i dalších neoprávněně stržených částek v roce 2022.
|
Tweet |
Společnost DuPonti s.r.o. provozuje seznamovací služby (seznamky). Dle dostupných informací jsou základní služby společnosti poskytovány zdarma, ale jejich prodloužení už bývá zpoplatněno.
V tomto smluvním vztahu pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Druláková.
Na které seznamce jste registrovaná a přes jaký email?
Pokud je to možné, pošlete nám prosím poslední 4 čísla karty, abychom mohli platby dohledat.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Dobrý den, děkuji za vyjádření a kontaktování společnosti. Nejsem si vědoma, že jsem se na nějaké seznamce registrovala. Bylo by možné prosím mi poslat email na společnost DuPonti s.r.o., abych je mohla kontaktovat a domluvit se s nimi na ukončení služby, kterou u mě registrují? Email na společnost se mi na internetu nepodařilo dohledat. Děkuji předem.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože společnost provozuje více seznamek, nevíme, který kontaktní e-mail je příslušný pro řešení této situace. Stížnost proto přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést e-mail, na který se spotřebitelka může pro dořešení situace obrátit.
Dobrý den, paní Druláková.
info@ventuco.com
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.