Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o pomoc v následujícím problému.
13.12.2022 jsem si objednala televizi přes internet u firmy Planeo elektro.
15.12.2022 televizi přivezla přepravní společnost Geis. Balení nevykazovalo známky poškození, jen na přední straně krabice je poškození o velikosti cca 3cm, ale není skrz kartonovou krabici, takže nemohlo poškodit TV. Toto poškození se nachází na pravé straně zhruba v polovině výšky krabice. Protože jsem objednávala TV jako dárek pro starší tetu, která není schopna sama TV vybalit a zapojit, proto k vybalení došlo až déle.
19.12.2022 při předání dárku jsme TV rozbalili a zjistili že je prasklá obrazovka na horní straně TV v polovině šířky. Prasklina je vodorovná zhruba do čtvrtiny výšky TV. Ihned jsem navštívila prodejce na pobočce, kde jsme sepsali reklamaci. K reklamaci byla poslána fotodokumentace (prasklá TV, krabice, faktura).
12.1.2023 přišla následující odpověď:
"Dobrý den, paní M.,
reaguji na Váš problém ohledně doručení poškozeného zboží k objednávce č. ***, který jste řešila s prodejnou PLANEO Milevsko, kde byl bohužel zadán chybný email, proto přeposílám zprávu na email nalezený v objednávce. Zároveň se omlouváme za pozdější odpověď, ale některé informace bylo třeba ověřit u přepravní společnosti a přímo u řidiče.
V systému vidím, že k převzetí zboží došlo 15.12.2022, kdy uplatnění rozporu se stavem výrobku bylo na prodejnu zasláno až 19.12.2022, tedy o 4 dny později. Po tut dobu byl výrobek mimo naši kontrolu a nelze tedy s jistotou ověřit, jak s ním bylo zacházeno.
Na fotografii obalu televizoru vidím poškození - prosím o upřesnění, zda toto bylo zapsáno do přepravní listiny, protože přepravní společnost uvádí, že byl výrobek převzat bez výhrad.
Zároveň prosíme o vyfocení celé obrazovky a krabice ze všech stran. "
Na toto jsem odepsala:
"Dobrý den,
odpovídám na email pí. H., prosím o přeposlání.
Televize byla kupována jako dárek pro tetu, proto k rozbalení došlo až v pondělí, protože sama televizi nerozbalí/neunese a nezapojí (tento důvod jsme i uvedli při podávání reklamace).
Poškození krabice bylo řešeno s řidičem po prohlédnutí bylo zjištěno, že poškození není skrz krabici viz. fotky v příloze a krabice žádné další poškození neměla, proto nebylo zapsáno do přepravní listiny.
Dále posílám doplňující foto, z důvodu velikosti fotek rozděleno do více emailů.
Děkuji za kladné vyřízení. "
16.1.2023 přišla odpověď:
"Vážená paní M.,
reaguji na email zaslaný na pobočku PLANEO Milevsko, kde jste dokládala vyžádané fotografie. Prosím o komunikaci na této emailové adrese.
Na fotografiích je viditelné poškození krabice, které však dle přepravní společnosti nebylo při převzetí zapsáno. Na správné převzetí výrobku upozorňujeme v potvrzovacím emailu:
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně zapsat řidiči do přepravní listiny. Prosím vyvarujte se zápisu, který by Vám nadiktoval řidič, např. nepoškozený obal, poškozený výrobek atd. V případě nesprávné přebírky zboží Vám nebude reklamace uznána. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Doporučujeme ihned po převzetí zboží od dopravce zároveň kontrolu samotného zboží, zda-li je bez vady či nikoliv.
Je mi líto, ale na základě výše uvedených skutečností nelze reklamaci na stav výrobku uznat, jelikož došlo k chynému převzetí zásilky. Obal je znatelně poškozen a měl být učiněn zápis."
Na toto jsem 17.1.2023 odepsala:
"Dobrý den,
omlouvám se, ale s Vaším rozhodnutím zamítnutí mé reklamace nesouhlasím. Odkazujete se na neporušenost obalu, která podle nás není důvodem poškození televize. Poškození krabice, které máte namysli je o velikosti cca 3cm a není skrz kartonovou krabici, takže nemohlo poškodit TV. Prasklá obrazovka TV je na horní straně zhruba uprostřed, kde krabice poškozena není. Poškození krabice kvůli kterému jste zamítla reklamaci se nachází na pravé straně krabice zhruba v polovině.
Nikde není specifikováno co znamená neporušenost obalu. Obal není porušen, tak aby poškodil TV a navíc se nachází úplně na jiném místě než je TV poškozena.
Domnívám se, že TV nebyla poškozena při přepravě, ale že byla dopravci předána již poškozena.
Prosím o znovu přezkoumání.
Děkuji"
Do dnešního dne tj. 22.1.2023 nemám žádnou odpověď.
Bohužel už nevím, co dál...
Děkuji za pomoc.
Televize LG 55UQ91003LA
Výměna zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
K poškození zboží během přepravy:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost, a to co nejdříve - ideálně ihned při převzetí, přičemž je vhodné uvést do předávacího protokolu poškození obalu. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad.
Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.
Vzhledem k popisu spotřebitele, kdy se prasklina na televizoru nachází v jiném místě než porušení obalu, se domníváme, že k poškození zboží došlo už před uskutečněním přepravy.
K neuznané reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás požádala o doplnění komunikace se společností a zaslala nám fotografie poškozené krabice a prasklé obrazovky.
Email od spotřebitelky:
"Dobrý den,
omlouvám se, ale s Vaším rozhodnutím zamítnutí mé reklamace nesouhlasím. Odkazujete se na neporušenost obalu, která podle nás není důvodem poškození televize. Poškození krabice, které máte namysli je o velikosti cca 3cm a není skrz kartonovou krabici, takže nemohlo poškodit TV. Prasklá obrazovka TV je na horní straně zhruba uprostřed, kde krabice poškozena není. Poškození krabice kvůli kterému jste zamítla reklamaci se nachází na pravé straně krabice zhruba v polovině.
Nikde není specifikováno co znamená neporušenost obalu. Obal není porušen, tak aby poškodil TV a navíc se nachází úplně na jiném místě než je TV poškozena.
Domnívám se, že TV nebyla poškozena při přepravě, ale že byla dopravci předána již poškozena.
Prosím o znovu přezkoumání.
Děkuji"
Odpověď od Planea:
"Vážená paní Kozáková,
v příloze zasílám fotografii se znázorněním protlačení krabice - je zde patrné, že byl na výrobek při manipulaci vyvýjen nepřiměřený tlak a došlo k prasknutí obrazovky uvnitř krabice. Karton je v místech prakliny zmačknutý. Chápeme však, že toto "poškození" krabice nen pro koncového zákazníka na první pohled znatelné. Sama však fotografiemi zdůrazňujete poškození krabice, které je silně protlačeno, tedy toto poškození i pro Vás bylo patrné a ani tak nedošlo k jeho zapsání do přepravní listiny.
Je mi líto, ale vyjádření k danému případu je neměnné.
S upřímným pozdravem
P. H."
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že jí po kontaktování ČOI bylo společností umožněno vrátit televizi. Protože tak spotřebitelka dle svých slov učinila, přeřazujeme nyní stížnost na ni, aby mohla informovat, zda jí byly peníze vráceny a případně mohla stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
na pobočce Planea v Milevsku jsme v sobotu 1.4.2023 vrátili poškozenou TV a podepsli odstoupení od smlouvy a ve čtvrtek 6.4.2023 jsme obdrželi zpět kupní cenu na účet.
Ještě jednou moc děkuji za pomoc při řešení mého sporu.