Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bohužel jsem si u této společnosti objednala minci zdarma a posléze další minci, která již zdarma nebyla, ale pochopitelně jsem jí uhradila.
Poté mi přišel dopis, v něm mince - neobjednaná - s tím, že "mimořádné nabídky této striktně limitované mince využiji uhrazením levé složenky...."
Ničeho jsem nevyužila. Dále se zde píše "Uhrazením složenky na levé straně si objednávám první pamětní minci Koloseum za zvýhodněnou cenu.....pokud si zlatou
NOVÝCH DIVŮ SVĚTA".pamětní minci Koloseum ponechám, objednávám si tak další zlaté pamětní mince z kolekce 7 NOVÝCH DIVŮ SVĚTA. Ty budu dostávat přibližně jednou měsíčně, každou za cenu Kč 2799 + 99 Kč poštovné". Zdůrazňuji, že jsem této "skvělé" nabídky nevyužila, nic jsem si neobjednala, nic jsem neuhradila.
Přesto mi přišel dne 17. 1. 2023 e-mail od jakési paní Pokorné z M.B.A. Consulting s.r.o., týkající se jakýchsi dlužných faktur od firmy Národní pokladnice, s.r.o.
Společnosti Národní pokladnice s.r.o. dnes odchází doporučený dopis s dodejkou, ve kterém je informuji o tom, že pokud jsem si nic neobjednala, dorazila mi nevyžádaná/neobjednaná mince s nabídkou, na kterou jsem nereagovala, nic tím pádem neobjednala,nehradila a nic hradit nebudu, jelikož jsem se k ničemu nezavázala.
Žádám od obou společností potvrzení o bezdlužnosti a o výmaz mých osobních údajů, abych již nikdy nemohla být kontaktována s dalšími nabídkami.
nabídky mincí
Národní pokladnice, s.r.o. - nic jsem si neobjednala, k ničemu se nezavázala, neobjednané zboží nedodávat, potvrdit bezdlužnost, vymazat moje osobní údaje a již mě neobtěžovat
M.B.A. Consulting s.r.o. - přestat vymáhat neexistující pohledávky, potvrdit bezdlužnost, vymazat mé osobní údaje a dále mě nekontaktovat
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel objednal jen jeden konkrétní exemplář, není povinen vracet ani platit další zasílané neobjednané zboží.
Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1816 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Spotřebiteli doporučujeme zaslat prodejci preventivně výpověď (možného) závazku společně s žádostí o odstranění osobních údajů, a to doporučeně a s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti Národní Pokladnice s.r.o., Karolinská 661/4, 186 00 Praha.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Ke společnosti M.B.A. Consulting s.r.o.:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Consulting s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.