Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Vymáhání nesmyslného nedoplatku za plyn v domácnosti, kde bydlí 1 člověk, který velmi často není doma, řádně platí zálohy. Při výpočtu nám vyšla cena za 1 MWH přes 5000 Kč, přičemž se jedná o období 10/21 - 08/22, tedy z poloviny ještě před energetickou krizí. Společnost nekomunikuje.
Odběr plynu, produkt Green
Nový výpočet vyúčtování
|
Tweet |
Spotřebitel může vystavené vyúčtování reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Jestliže dodavatel elektřiny či plynu nevyřídí reklamaci ke spokojenosti spotřebitele nebo tak neučiní ve stanovené lhůtě, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud. Ovšem podání reklamace nezbavuje povinnosti zaplatit případné nedoplatky. Pokud se později ukáže, že reklamace je oprávněná, případně dojde k dohodě, bude vám neoprávněně fakturovaná částka vrácena.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti: Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podání návrhu k ERÚ na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.