Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dne 15.6.2022 jsme v AAA AUTO Znojmo zakoupili vůz Kia Sportage, za 329 670,-Kč, najeto 114 255km. 31.12.2022 porucha vozidla. Při cestě ze Znojma do Brna jsme nedojeli - velký bílý dým -odtah vozidla asistenční službou domů - po Novém roce odtah do autorizovaného servisu Auto Záruba s.r.o., BOSCH CAR SERVICE, Nová Oblekovická 34, 67181 Znojmo. Vyjádření servisu - prokapávající benzinový vstřikovač na 1.válci - postupně poškozoval píst 1.válce, až došlo k jeho propálení. Tato závada musela být dlouhodobého charakteru - musela zde trvat jako skrytá závada již před koupí vozidla. Toto nám bylo samozřejmě zamlčeno.
Dne 6.1.2023 jsme na pobočce ve Znojmě podali reklamaci na nákup vozidla - tato reklamace nám byla obratem naprosto bezdůvodně zamítnuta. Vozidlo po půl roce velmi šetrného provozu ( najeto 4427km ), při běžné údržbě (výměna oleje, filtrů) nepojízdné - dle vyjádření servisu nutná výměna motoru - cena opravy (repasovaný motor) - cca 120 000,-Kč.
Proti vyjádření autobazaru jsme se okamžitě odvolali - následovala telefonická nabídka na vyrovnání v naprosto směšné výši - 10 000,-Kč. Toto jsme samozřejmě nepřijali - trváme na úhradě celkové ceny opravy vozidla.
Autobazar garantuje mimo jiné kontrolu motoru - pokud by toto bylo dodrženo, tato porucha by musela být objevena.
> Nekoupili jsme si auto za 329 670,-Kč, aby nám jezdilo půl roku.
> Vše máme doložené vyjádřením ze servisu, fotografiemi.
> Manžel je invalidní důchodce, na vozidlo jsme museli velmi dlouho šetřit. Nemáme další prostředky na to, abychom zaplatili takto nákladnou opravu, kterou jsme v žádném případě nezavinili. Bez auta je pro nás takřka nemožné se dostat na všechna jeho
ošetření ze Znojma do Nemocnice Bohunice Brno.
> Za vaše kladné vyjádření Vám velmi děkujeme.
Řešení reklamace nákupu vozidla Kia Sportage
Požadujeme úhradu opravy vozidla - repasovaný motor - cca 120 000,-Kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar nejspíše reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
mrzí mne, že jste byl nespokojen. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku reklamace. Je také možno se obrátit na pojišťovnu, jak Vám kolegové rovněž doporučili.Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. Ohledně právního hodnocení, resp. dalších možných kroků odkazujeme spotřebitele na původní vyjádření dTestu v řešené věci.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.