Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64230Klamavá informace, neodstranění problémů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2023, před rokem

Alena Chybová

Znění stížnosti

20.1.2023 jsem kontaktovala infolinku-táhne od okna a dveří,rozdíl teplot horní a dolní části oken a dveří cca 3-5°C.Hned ten den zdarma diagnostika manažerem,prý to vyřeší výměna těsnění a seřízení oken. 23.1. přijel technik,práce nařízené manažerem provedl a žádný efekt.Naštěstí jsem neplatila hotově,ale byla mi vystavena faktura.Volala jsem manažera servisních poradců,řekla mu,že předpokládám,že tady byl proto,aby mi řekl,že servis a výměna těsnění tento problém nevyřeší.Odpověď-to se musí vyřešit,ještě dnes se u vás stavím a podáme reklamaci.Řekla jsem mu,že technik práce provedl poctivě,na toho že si nezatěžuju.Manažer už se stížnost na manažera není kde podat.


Požadované řešení

Storno faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2023 07:59, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu (okna netěsní), je nutné podat reklamaci, jak již spotřebitel dle popisu nejspíše učinil.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí, avšak domníváme se, že se zde jedná spíše o skrytou vadu.

Dle § 2950 Občanského zákoníku by se taktéž mohlo jednat o škodu způsobenou radou. Kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 16:41, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 10:44, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala doplňující informace, o kterých by chtěla informovat i další spotřebitele:
"p. Ch. ve vyjádření pro ČOI, že podle snímků z termokamery přiznal, že jím provedená diagnostika a nařízení technikovi seřídit okna a vyměnit těsnění bylo klamavé, protože snímky ukazují, že problém je ve zdi a ne v oknech. V podstatě si sám naběhl, protože se vyjadřoval ke snímkům pořízených odborníkem dříve než jsem se kontaktovala firmu Volitaservis/Volita group, zda když se prezentují jako odborníci, by uměly příčinu odstranit. Tvrdil, že ano, že příčina je v těsnění a seřízení. Sám termokameru nepoužil - pouze na ní seděl. Usvědčil se z nekalých praktik sám.
Tudíž pokud odmítnou fakturu za zbytečné práce stornování a budu muset dát věc k soudu, nesporný důkaz o nekalém jednání podala firma sama."

Stížnost nyní ponecháváme přeřazenou na společnost. Jestliže se k ní nevyjádří, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 15:26, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.