Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Hezký den, před Vánoci jsem objednal zboží jako dárek. Avšak nebyl dodržen termín doručení, takže jsem objednávku stornoval a od té doby čekám na vrácení peněz. Níže časová posloupnost celé události.
19.12. 2022 - Objednávka, datum doručení avizováno na 20. 12.
20. 12. - Nedodáno
21.12. - Dotaz na termín dodání. Bylo telefonicky slíbeno že dodají ještě 21.12.
22.12. - Nedodáno. Storno objednávky z mé strany a zaslány veškeré podklady pro vrácení platby
23. 12. - mall.cz storno objednávky potvrzuje
2.1. 2023 - info od eshopu, že nemají žádné info od dopravce (WEDO) o doručení a žádají jej tedy o stažení zásilky. To tedy mohli udělat už o 10 dnů dříve, kdy storno objednávky sami potvrdili.
7. 1. Dotaz z mé strany, jak to vypadá s vrácením platby
8. 1. - Odpověď, že to ověří
10. 1. - Posílají info, že bude objednávka dnes doručena a že pokud ji tedy nechci, ať ji nepřebírám (takže 18 dnů po potvrzení storna budou doručovat zboží, které už nechci).
16. 1. Info, že doba uložení ve výdejním boxu vypršela a budou tedy žádat o vrácení zásilky přepravcem (o to už žádali dle jejich vyjádření 2. ledna).
19. 1. Dotaz z mé strany, jak to vypadá s vrácením peněz. Odpověď, že bylo zažádáno o vrácení zboží a musím tedy počkat, až se jim zboží (se kterým jsem ani nepřišel do styku) vrátí.
23. 1. Peníze stále nemám a komunikací jsem strávil poměrně dost času.
Týká se objednávky 140304152
vrácení peněz
|
Tweet |
V daném případě má prodávající povinnost vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (storno zákazníka) všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, je mi líto, že došlo k prodlení v doručení zásilky. Prodlení nastalo na straně dopravce, který se pokoušel zásilku doručit v náhradním termínu do boxu, který byl v době Vánoc plný a balík do něj nešlo vložit. Pokud je zásilka vyexpedovaná, nelze bohužel objednávku stornovat. Od chvíle kdy zásilka v boxu expirovala tj. 12.1.2023 jsme platbu vrátili ve lhůtě 14ti dnů a to dne 24.1. 2023. Platbu můžete na svém účtu evidovat od zadání příkazu na finančním oddělení za cca 2 pracovní dny. Za vzniklé potíže ohledně prodlení doručení zboží jsme se Vám omluvili a poslali kompenzaci ve formě slevového poukazu. Mrzí nás vzniklé potíže a prodlení ve vyřízení. Platba je tedy již vrácená na Váš účet. S pozdravem, Kamila overeno@mall.cz
Dobrý den, je mi líto, že došlo k prodlení v doručení zásilky. Prodlení nastalo na straně dopravce, který se pokoušel zásilku doručit v náhradním termínu do boxu, který byl v době Vánoc plný a balík do něj nešlo vložit. Pokud je zásilka vyexpedovaná, nelze bohužel objednávku stornovat. Od chvíle kdy zásilka v boxu expirovala tj. 12.1.2023 jsme platbu vrátili ve lhůtě 14ti dnů a to dne 24.1. 2023. Platbu můžete na svém účtu evidovat od zadání příkazu na finančním oddělení za cca 2 pracovní dny. Za vzniklé potíže ohledně prodlení doručení zboží jsme se Vám omluvili a poslali kompenzaci ve formě slevového poukazu. Mrzí nás vzniklé potíže a prodlení ve vyřízení. Platba je tedy již vrácená na Váš účet. S pozdravem, Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: