Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamoval jsem na alze xbox series x s vadou vypadávání obrazu cca na 1-2 sekundy což u herní konzole je to podstatná závada (zkoušeno na více TV i monitoru výměna několika HDMI kabelů)
Po cca 17dnech mi přišel mail že opraveno no neopraveno jen dáno do továrního nastavení což jsem se dozvěděl až po měsíci a pár dnech
Todle mi za
1. nepřijde jako oprava bud je vadný konektor nebo základní deska
2.xbox mám od data vydání a dělalo to od prvního dne bohužel v té době byla situace co se týče konzolí dost špatná tak jsem to bohužel neřešil
Ale nemyslím si že by to vyřešilo obnovení továrního nastavení
Tak neopraveno v tomto případě teda měla být reklamace zamítnutá a ne jí označit jako opraveno
Druhá stížnost je že jsem reklamoval i druhou věc
Thrustmaster eSwap X Pro Controller tady bylo více vad reklamace uznána a vyřešila to alza výměnou za nový kus ale podání reklamace jsem zadal požadovaný způsob vyřízení dobropis na což mám nárok jak z vyjádření ČOI tak ze zákona jelikož reklamovana věc měla více vad
Ale to alzu vůbec nezajímá
Xbox series X...Thrustmaster eSwap X Pro Controller
Xbox series X opravit aspoň
Thrustmaster eSwap X Pro Controller
Vrátit peníze
|
Tweet |
K reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci řádně a ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Při reklamaci musí být zboží uvedeno do stavu bez vad, přičemž nezáleží na tom, jakým způsobem bude oprava provedena (za předpokladu, že zboží bude mít stejné vlastnosti jako při nákupu).
K většímu počtu vad:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu.
Tento případ ráda ověřím, ovšem požádám pana Černohorského o zaslání referenčních údajů, na základě kterých bude možné případy dohledat. Prosím tedy o zaslání čísel objednávek, nebo přímo reklamací.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
(čísla reklamací byly přesunuty do referenčních údajů - pozn. dTest)
Dobrý den, děkuji za doplnění informací.
Tyto případy jsem na základě předešlé komunikace znovu ověřila, přičemž pan Černohorský již z naší strany obdržel opakovaně vyjádření, které mu bylo zasláno na e-mailovou adresu.
Reklamace číslo: ASRE***98 byla z naší strany vyřízena řádně, dle platné legislativy, a to způsobem: "výměna". Naši zákazníci mají nárok na uvedení preferovaného způsobu vyřízení reklamace, ovšem konečný způsob vyřízení je vydán ze strany autorizovaného servisu, po provedení diagnostiky.
Nárok na odstoupení od kupní smlouvy vzniká fyzickým osobám nápříklad v případě, kdy je na totožném produktu v rámci kladně vyřízených reklamací uznána 3x stejná závada, nebo 4x závada různá. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy vzniká také v případě, kdy je překročená zákonná lhůta pro vyřízení reklamace. Vyřízení tedy proběhlo z naší strany řádně.
V rámci reklamace číslo: ASRE***70 byla na produktu diagnostikována zákazníkem posaná závada: "Driftuji analogy a dost často vynechává LB RB i spodní tlačítka " na základě které byl produkt uveden do továrního nastavení. Ani jeden z produktů nebyl z naší pobočky do dnešního dne vyzvednut.
Naše vyjádření je v tuto chvíli platné a neměnné. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za součinnost. Čísla reklamace uvedené spotřebitelem byly přesunuty do referenčních údajů a v odpovědi společnosti byly upraveny tak, aby bylo pro spotřebitele zřejmé, o kterou reklamaci se jedná.
Stojíme za naším původním vyjádřením - společnost je povinna zboží opravit, avšak nezáleží na tom, jakým způsobem tak učiní (samozřejmě za splnění určitých podmínek), pokud bude následně zboží funkční. Nezáleží tedy na tom, zda bude vadný komponent opraven, vyměněn, či zda bude oprava spočívat pouze v úpravě softwaru (tovární nastavení). Pokud by se však vada vyskytla opakovaně, bylo by možné ji samozřejmě opět reklamovat (pokud by se vada projevovala ihned po vyřízení reklamce, bylo by možné i rozporovat řádné vyřízení reklamace). Spotřebitel však nemá právo na odstoupení od smlouvy, jestliže byla reklamace vyřízena řádně a včas (což z popisu vyplývá) a společnost odstoupením nesouhlasí.
Po vyřízení reklamace je spotřebitel povinen si zboží vyzvednout v přiměřené době. V opačném případě si společnost může účtovat tzv. skladné (pokud na to spotřebitele upozornila a tuto možnost si dříve vyhradila např. v obchodních podmínkách).
Spotřebiteli tak doporučujeme, aby si zboží převzal a pokud není spokojen s vyřízením reklamace, může se obrátit např. na soudního znalce, jehož posudkem by bylo možné rozporovat řádné vyřízení reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést svůj další postup.
ASRE22976470 (xbox series x)
Co se týká tedle reklamace tak ok
Ale reklamace
ASRE22982798 (Gamepad Thrustmaster Gamepad eSwap X Pro Controller)
Tak tam bylo vadných 8 věci 6 tlačítek + 2 analogové páčky
A když to bylo vyřešeno výměnou za nový kus tak by mě třeba i zajímalo cena ovladače je teď 3 589,-
Jenomže já za něj platil 4 699 Kč
Co bude třeba s tím rozdílem
A pokud vím na pobočce to můžu mít až 6 měsíců
V rámci reklamace číslo: ASRE***70 byla na produktu diagnostikována zákazníkem posaná závada: "Driftuji analogy a dost často vynechává LB RB i spodní tlačítka " na základě které byl produkt uveden do továrního nastavení
Todle že ovladač (ASRE22982798) byl uveden do továrního nastavení je pro mě novinka
Mě po cca 10 mailech bylo sděleno že xbox (ASRE22976470) byl uveden do továrního nastavení
Takže jsem se zase nic nedozvěděl a komunikace ze strany alza.cz je zmatečne a nic nevysvetlujici
Děkujeme za odpověď.
Protože stále stojíme za našimi předchozími vyjádřeními, doplníme pouze informaci, že při výměně za nový kus není prodávající povinen vyplatit rozdílnou částku, pokud se cena zboží v mezičase sníží. Jeho povinností je pouze dodat nový kus, přičemž nezáleží, jakou cenu toto zboží nyní má - stejně tak v případě, pokud by bylo dražší, nemohl by po spotřebiteli rozdíl v ceně požadovat.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
děkuji za předání.
U žádné z reklamací není vyžadována žádná dodatečná platba. Reklamace je vyřízena řádně v souladu s platnou legislativou opravou a druhá výměnou, jak jsme již zmiňovali níže a v této záležitosti nemáme co více sdělit. Více informací ohledně servisního zásahu, najdete v servisním protokolu, který je přiložen u zařízení. Obě dvě reklamace stále čekají na výdeji a to po dobu 6 měsíců od prvního vyzvání k odběru.
V případě, že se vada znovu projeví, je možné v záruční době podat novou reklamaci nebo se pro rozpor vyřízení obrátit na soudního znalce.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který se v případě nespokojenosti s vyřízením reklamace může obrátit na soudního znalce, aby mohl informovat, zda si zboží vyzvedne a případně mohl stížnost uzavřít.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti bude stížnost v případě, že se spotřebitel nerozhodne vyzvednout zboží nebo využít alternativní řešení, uzavřena bez dosažení dohody.
Tak za
1. Alza.cz asi nechápe o co se jedná a furt si jede to svoje že řádně bla bla bla
Ale ASRE22976470 bylo reklamovano s vadou v zobrazování a ne systémem
Aby to muselo být dáno do továrního nastavení to z prijmoveho protokolu už je jasne že zařízení bude do toho továrního nastavení dáno takže jak už píšu asi měsíc a půl je to že to je neopravene ta původní závada
Ale vím vše je vyřízené řádně a bla to je zatím vše co jsem se dozvěděl
Tak doufám že aspoň ten ovladač ASRE22982798
Bude opravdu nový kus A ne jenom výměna analogových páček protože tady je to až moc jednoduché jelikož je i prodáváte
Jinak ASRE22982798 (dohromady 6tlačitek + analogové páčky to jsou závady
K většímu počtu vad:
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Tak že alza.cz nečte jak zákony tak své obchodní podmínky tak ani stížnosti na dtestu (jako to nečte asi nikdo a proto mi dluží e-shopy asi 3 000kč za dopravu ale to vím že sem nepatří (za vrácené zboží vždy nějak zapomenou vrátit poštovné).
Xbox series x ASRE22976470 Závada prostě hrajete najednou černá obrazovka na cca 2 sekundy pak to naskočí Alza.cz to dá do továrního nastavení a hotovo Ale co je nejhorší že ani jedno zboží nebylo opravdu v servisu Xbox nechápu proč nebyl v Microsoftu A ovladač u thrustmasteru Xbox byl prý na diagnostice mohla by alza.cz ty "výsledky " dát sem děkuji Nebo ty protokoly Jen na závěr je to že zařízení už nebudu moct reklamovat jelikož záruka už skončila takže alza.cz dala xbox series x do toho továrního nastavení a tím to pro alza.cz skončilo
Děkujeme za odpověď.
Protože jsme se již k problému vyjádřili, společnost trvá na svém stanovisku a spotřebitel se nerozhodl využít alternativního řešení, jsme nuceni tuto stížnost uzavřít bez dosažení dohody.