Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prodejce mi neuznal reklamací. Dne 18.1.2023 dostal
prodejce prostřednictvím ČP reklamací produktu Sodastream Láhev
Fuse Love Raspberry, jedná se o balení dvou kusů lahví, ale já jsem
zaslal pouze jednu, která byla poškozena. Do této láhve jsem nalil
studenou vodu do 50 °C a během chvíle došlo k deformací láhve. Proto
jsem jí zaslal spolu s číslem objednávky na reklamací, ale dnes mi od
firmy FAST ČR, a.s. kam jsem reklamací zaslal přišel balík, kde byla
reklamovaná láhev a dopis, ve kterém je uvedeno, že reklamaci nelze
uznat jako záruční, jako důvod je uvedeno, vystavení vyšší než povolené
teplotě, což není samozřejmě pravda. Dle mého názoru, je vada
způsobená nekvalitním provedením dané láhve. Zboží bylo zakoupeno
před CCA třemi měsíci, takže nelze zamítnout reklamací bez
dostatečného prokázání pochybení na straně spotřebitele na což jsem
prodejce dodatečně telefonicky upozorňoval, ale bez patřičné odezvy.
SODASTREAM Lahev Fuse Love Raspberry 2x1l
Vrácení kupních prostředků za reklamovaný produkt
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, jak zákazník sám uvádí, láhev sloužila bez problému ca 3 měsíce od zakoupení. Pokud by byl materiál láhve vadný, k deformaci by muselo dojít již při prvním použití, protože by plast nebyl odolný ani běžné teplotě napouštěné vody. U tohoto modelu je zákazník také upozorněn na skutečnost, že láhve se nemají mýt v myčce nádobí. Teplota při mytí v myčce dosahuje až 70°C a pak dojde k typickému poškození lahve nadměrným teplem. Stejnému, jako na fotografiích láhve zákazníka pana Babiče. S ohledem na uvedené skutečnosti trváme na vyhodnocení reklamace jako neoprávněné, způsobené nesprávným použitím nebo údržbou.
After sales quality manager
Miroslav Vácha
FAST ČR. a.s.
Dobrý den,
já jsem láhev používal přesně dle návodů,nemyl v myčce a ani tam nelil horkou vodu. Já tvrdím, že je vada způsobená nekvalitním provedením, druhá láhev je v pořádku a to jí používám stejným způsobem a častěji, tudíž evidentně se jedná opravdu o chybu při výrobě.
Pokud tvrdíte opak, zašlete znalecký posudek,kde to bude přímo uvedeno.
Danil Babič
Děkujeme stranám za reakce.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
tato diskuse je svým způsobem bezpředmětná a jakýkoliv posudek, ať už prokáže cokoliv, bude podstatně převyšovat hodnotu láhve. My jsme si jistí kvalitou tohoto produktu, ale budeme jednat racionálně. Žádáme tedy zákazníka o zaslání poškozené láhve na adresu - FAST ČR, a.s. oddělení QM, Miroslav Vácha, U Sanitasu 1621, 251 01 Říčany.
Následně zákazníkovi zašleme bezplatně novou láhev.
Miroslav Vácha
Dobrý den, láhev jsem jíž dle pokynů prodejce odeslal znovu, ale zatím bez reakce ze strany prodávajícího. Čekám tedy na vyřízení.
Danil Babič
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby po přijetí nové láhve mohl stížnost uzavřít.
Dobrý den, prodejce mi zaslal novou láhev, ale v účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací mi nechce vrátit finanční prostředky za poštovné ve výši 145 Kč.
Žádám tedy o vrácení finančních prostředků.
Danil Babič
Děkujeme za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den,
zákazníkovi reklamace nebyla po opětovném podrobném prozkoumání v oddělení kvality uznána jako oprávněná. Na tuto skutečnost byl zákazník upozorněn i s vysvětlením - viz přiložený dokument, který byl zákazníkovi zaslán spolu s novou lahví. Nová láhev byla bezplatně poskytnuta mimo rámec záruky. Z tohoto poskytnutí neplynou žádné nároky na další plnění, neboť reklamace nebyla oprávněná.
Miroslav Vácha
After sales quality manager
FAST ČR, a.s.
Dobrý den, jelikož došlo k závadě do šesti měsíců od zakoupení tak pro oprávněné zamítnutí reklamace bylo třeba, aby prodejce dodal znalecký posudek o tom, že zboží nebylo vadné již při koupí. Prodejce píše, že mi láhev vyměnil mimo záruku, ale vzhledem k nedodání posudku lze považovat, že se reklamací vyhovělo. Prodejce postupoval v rozporu s občanským zákoníkem.
Trvám na vrácení finančních prostředků vynaložené na reklamaci.
S pozdravem
Danil Babič
Děkujeme stranám za součinnost.
Jak uvádí spotřebitel, v prvních 6 měsících po převzetí zboží musí prodávající prokázat, že zboží nebylo vadné (při nákupu po 6. 1. 2023 platí dokonce 12 měsíční domněnka vadnosti). Domníváme se tak, že by vhodným řešením bylo poskytnutí znaleckého posudku, avšak zákon tuto povinnost podnikatelům neukládá. Zároveň by nebylo možné po podnikatelích tento posudek vždy požadovat, neboť by poté náklady na zamítnutí reklamace mohly násobně přesahovat ceny výrobků, čímž by mohlo docházet k poškozování podnikatelů.
Obecně se domníváme, že i poskytnutí náhrady (oprava, nová věc) při zamítnutí reklamace, platí za její uznání. V tomto případě však došlo k poskytnutí náhrady až následně s upozorněním, tudíž nemůžeme s jistotou říci, zda se i v tomto případě jedná o uznání. V případě, že ano, měl by spotřebitel nárok na úhradu dopravného, v opačném případě by však tento nárok neměl.
Protože společnost své stanovisko označila za konečné, v souladu s fungováním této služby (na dobrovolnosti stran) přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije některé z alternativních řešení (např. řízení při ČOI). V opačném případě bude stížnost uzavřena bez dosažení dohody.
Dobrý den, prodejce postupuje v rozporu se zákonem, mě jako spotřebitele podvedl a neplánuje d tím cokoliv udělat. S výsledkem reklamace nejsem spokojený.
S pozdravem
Danil Babič
Děkujeme za zprávu. Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran a spotřebitel se nerozhodl stížnost řešit alternativním způsobem, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.