Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedodržení termínu realizace, který se pořád dokola měnil. Neustále pouze sliboval a nic. Nyní nulová komunikace, absolutně nereaguje na telefonáty nebo sms. Byla zaplacena zálohová faktura, do této doby mi peníze nevrátil.
byla objednána stavba vnějšího nerezového komínu a napojení na krbová kamna
Byla bych ráda, pokud by mi p. Korytar vrátil peníze a už jsem o něm nikdy neslyšela. Musela jsem si najít jinou firmu, protože komín je nutný pro kolaudaci a nemohu čekat do nekonečna. Zakazka byla uzavřena 10/2021...
|
Tweet |
Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž komínu, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.
Pokud nebyl komín dodán a namontován ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Tomáš Korytar, Dandova 2619/13, 193 00 Praha.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zákaznici nebyl z důvodu našeho marození dodán komín v požadovaném termínu a zakázku stornovala.
Záloha bude vrácena v průběhu února.
Dobrý den, do dnešního dne což je 28.2.2023 záloha nebyla vrácena
Děkujeme za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na podnikatele, aby mohl uvést, zda (a případně kdy) peníze odeslal.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vzhledem k tomu, že podnikatel již nereaguje, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitelku, aby se mohla vyjádřit, zda jí byla záloha vrácena.
Dobrý den, záloha vrácena nebyla a co jsem měla možnost mluvit s jinými poškozenými, tak jsou na tom obdobně. Řeší se to trestním oznamením atd..
Děkujeme spotřebitelce za informaci. S ohledem na výše uvedené a nereakci podnikatele jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.