Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.12.2022 jsme zakoupili lednici Beko v Electroworldu Rokycanská Plzeň, dne 21.12.2022 nám byla lednice dovezena. Lednice vydávala prapodivné zvuky a tekla z ní voda, proto jsem zavolal do Electro worldu, kde mě odkázal na Beko. Z Beka nám poslali technika (20.1.2023), který vyhodnotil závadu jako neopravitelnou z důvodu špatné izolace a vypsal papír pro prodejce (Elektro World) se kterým se měl řešit další postup výměny. Dne 20.1.2023 jsem v Electro worldu (Sukova 23, Plzeň) předal opravný list od technika, vyplnil reklamační list a domluvil se na výměně kus za kus. Nelíbil se jim však rozdíl mezi cenami. Dne 24.1.2023 přišla lednice a byl jsem dořešit papíry v Electro worldu (Sukova 23, Plzeň) a pan vedoucí se dožadoval doplacení rozdílu cen z důvodu navýšení lednice a to ve výši 363 Kč. Chvíli jsem se s ním dohadoval, ale nikam to nesměřovalo. Nakonec jsem pod nátlakem částku doplatil kartou.
Manželka mezitím zjistila, že takovéto jednání je protiprávní a proto tedy píšeme tuto stížnost a žádáme o nápravu.
Beko RCNA406E60WN, výrobní č. ***
Vrátit 363 Kč.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebiteli byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Reklamaci zboží je prodávající povinen však provádět bezplatně. Pokud by poplatek požadoval, jednalo by se o zakázané ujednání, které omezuje spotřebitelova práva z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ke kterému se dle § 1815 téhož zákona nepřihlíží.
V případě, kdy by došlo k výměně zboží za lepší (se souhlasem spotřebitele), nikoliv stejné by bylo možné účtovat rozdíl v ceně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Na základě zaslané výzvy byl prověřen průběh reklamace ve společnosti Electro World.
Pobočka Electro World Sukova 23 spotřebitele kontaktovala s kladným dořešením předmětné reklamace.
Děkuji, Antonín Šíma
After Sales Service
Dobrý den,
Na základě zaslané výzvy byl prověřen průběh reklamace ve společnosti Electro World.
Pobočka Electro World Sukova 23 spotřebitele kontaktovala s kladným dořešením předmětné reklamace.
Děkuji, Antonín Šíma
After Sales Service
Děkujeme společnosti za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Vyřešeno ke spokojenosti.Dekujeme