Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nekvalitně a neodborně provedená montáž, chybějící šrouby v pantech, vypadávající okno.
Nemožnost instalace akustických větracích štěrbin - nemožnost kolaudace budovy. Pracovník firmy Bristec, která ony štěrbiny instaluje prohlásil, že na takové "prasárně" od Vekry odmítá pracovat!
Ze stravy Vekry pouhé konstatování, že podepsáním předávacího protokolu ztrácím nárok na reklamaci odbornosti montáže
Okna na bytovém domě
Oprava, dodání chybějících šroubů do pantů a instalace akustických štěrbin za cenu jakou mi nabídla firma Bristec (Vekra údajně má od této firmy školení a danou montáž provádí.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Jestliže má dílo vadu (chybějící šroubky, nemožnost instalace větracích štěrbin), je nutné podat reklamaci, jak již spotřebitel dle popisu nejspíše učinil.
Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí, avšak domníváme se, že by se zde mohlo jednat o skrytou vadu.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, reklamace byla 26.1.2023 vyřešena. Zákazník nám stvrdil odstranění reklamace podpisem reklamačního protokolu. Lenka Hladká
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.