Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64277Storno objednávky č. 4379899 na bonky.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2023, před rokem

Nicole Schejbalová

Znění stížnosti

Nikde nebylo pro zakaznika pri obednavce videt, ze lhuta pro dodani je 2.3.2023!!!! To jsem zjistila az kdyz jsem vyplnila reklamacni formular.
Celkova cena CZK 1.216 jsem zaplatila ihned protoze nebyla moznost na dobirku a zaslani na zasilkovnu nebylo mozne vybrat jakou, nato jsem take napsala email a upozornila nato a odpoved byla:

Vážený zákazníku, dobrý den,

tímto způsobem Vám zdvořile oznamujeme, že jsme byli nuceni změnit dopravce vzhledem k povaze Vaší objednávky a danému sortimentu. Můžeme Vás ujistit, že je to změna k lepšímu, neboť zboží díky tomu dorazí od zahraničního dodavatele i rychleji než obvykle.
Za tuto změnu se Vám moc omlouváme. Vzhledem k extrémnímu množství produktů, které je nabízeno na Marketplace se občas stane, že některé produkty nelze doručit zákazníkem preferovaným způsobem dopravy. Tato situace nás mrzí a chápeme, že když jste si zvolil jiný způsob dopravy, tak to bylo pravděpodobně z důvodu, že s kurýrní službou máte lepší zkušenosti než s Českou poštou.
Avšak mohu Vás ujistit, že se postaráme o to, aby Vám balíček dorazil v co nejbližším termínu a v pořádku. S ČP máme v poslední době velmi dobrou zkušenost a opravdu se téměř nestává, že by byl jakýkoli problém s doručením na adresu, pokud byla zadána správně.
Jako omluvu za to, že jsme byli nuceni změnit dopravce na jiného Vám zasíláme omluvný slevový poukaz na příští objednávku, který můžete využít Vy, nebo kdokoli jiný komu jej sdělíte. Slevový kód je na 25% - „OMLUVA25“.
Přejeme Vám krásný den zbytek dne.
S úctou a přáním hezkého dne
Zákaznický servis


Když nedorazilo zboži jsem chtěla podle Občanského zákoníku odstoupit od smlouvy (do 14 dnu). Psala jsem firme prvni email 20.12.2022 a reakce byla:

"Vážený zákazníku,

za Vaši zásilku jsme již zaplatili dodavateli. Potvrzením objednávky jste souhlasil/a s tím, že po jejím uhrazení již zrušit nejde.
( Zákazník tedy souhlasí s tím, že pokud si objednávkou není jistý, tak se zaplacením objednávky vyčká do chvíle než si ověří, že danou objednávku opravdu chce uskutečnit). Vzhledem ke konceptu naší platformy je objednávka, která byla uhrazena okamžitě odeslána dodavateli, který jí potvrdí a začne ihned pracovat na jejím odeslání. Pokud by to tak nebylo, mohli bychom Vám vrátit peníze na účet.
V tomto případě to bohužel není možné, moc nás to mrzí.
Zásilka Vám dorazí ve stanovené lhůtě, tak jak
jste si objednal/a a souhlasil/a s obchodními podmínkami.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem podpora Bonky.cz

Psala jsem odpoved dne 21.12.2023:

"Vážené dámy a pánové,

na Vašich stránkách se bohužel nedá jednoduše zjistit, kdy bude zboží doručeno. Až když jsem chtěla reklamovat zboží z důvodu nedoručení, objevila jsem lhůtu pro dodání 2.3.2023! Objednávku jsem tedy z tohoto důvodu stornovala.

Chtěla bych Vás informovat, že se jedná o vánoční dárek, tudíž s tímto termín absolutně nemohu souhlasit. Jelikož nepředpokládám, že stihnete dárek dodat do Vánoc, odstupuji podle Občanského zákoníku 89/2012 Sb. § 1829 od uzavřené smlouvy – viz citace níže:

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě čtrnácti dnů. Není-li dále stanoveno jinak, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy.

Jelikož jsem objednávku udělala dne 12.12.2022 (viz příloha), je dle OZ termín zrušení smlouvy dodržen a žádám o vrácení peněz."


Nato jsem dostala dne 22.12.2023 odpoved:

"Vážený zákazníku, dobrý den,


Váš balíček je již na cestě - doba dodání je standardně 5 - 40 pracovních dní od předání objednávky dodavateli, 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání. Dodací lhůta se může ve vyjímečných případech prodloužit až na 180 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě ( viz.obchodní podmínky - doprava a platba).

O Vaši zásilku nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uvedený v obchodních podmínkách.

Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce.
Pokud by Vás nezastihl, ukládá zboží na poštu.

V několika případech se nám bohužel stalo, že pošta nedala zákazníkovi o uložené zásilce vědět, proto Vás poprosím se případně zkusit zeptat přímo na pobočce pošty.

Děkujeme Vám za pochopení."

Nikde nebylo pro zakaznika pri obednavce videt, ze lhuta pro dodani je 2.3.2023!!!! To jsem zjistila az kdyz jsem vyplnila reklamacni formular.
Celkova cena CZK 1.216 (Dualshock ovladac na PS4 a barevna somolepky na PS4) jsem zaplatila ihned protoze nebyla moznost na dobirku a zaslani na zasilkovnu nebylo mozne vybrat jakou.


Produkt

Dualshock ovladac na PS4 a barevna somolepky na PS4


Požadované řešení

Nevim jestli teda mam pockat do 2.3.2023 protoze mam pocit, ze penize me nebudou chtit vratit.....


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2023 11:14, před rokem

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove i dTest (https://www.dtest.cz/eshopy) navíc před těmito stránkami spotřebitele varuje. Je-li dostupnost zboží označena např. výrazem „skladem u dodavatele“, může to v praxi znamenat, že zboží se nachází v Číně a bude doručeno až za několik týdnů či měsíců.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Top Rise s.r.o., U půjčovny 953/4, Praha 110 00.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2023 17:46, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2023 18:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.