Společnost


NÁBYTEK SPRINT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64283Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2023, před rokem

Mojmír Kytnar

Znění stížnosti

U fa Nábytek Sprint jsem si objednal kuchyňskou linku GOLD i s montáží. Reklamoval jsem dvě věci, ve kterých dle mně firma při montáži pochybila, a to menší rozměr otvoru na myčku a nevyvrtání otvoru na dřezovou baterii.
1)V souvislosti se zakoupením myčky jsem zjistil, že otvor na myčku neodpovídá mnou odjednanému a také ve firmou zpracovaném plánu kuchyně zanesenému rozměru. Otvor měl mít na šířku 600mm, ale má jen 593 cm. To jsem také doložil fotkou s měřidlem. Nejprve mi napsali, že jsem podepsal předávací protokol a tím měli věc za vyřízenou. Na to jsem se ohradil, že podepsáním protokolu neztrácím právo na reklamaci, což mi poté potvrdili. Z rozsáhlé komunikace, která následovala, uvádím dvě z řady odpovědí, které mi poslali. Napsali mi např., že boční deska není připevněná k podlaze, a že jsem si tedy změnu otvoru způsobil sám, když jsem se tam snažil instalovat myčku. Na to jsem je informoval, že myčka stojí ještě zabalená v orig. obalu. Opakovaně mi také poslali vyjádření, ať si otvor upravím sám i s postupem, jak to mám udělat. Na to jsem jim odepsal, že do jejich díla a konstrukce linky zasahovat nebudu, protože bych ztratil právo na reklamaci. Na to už nereagovali.
2)Co se týká nezhotoveného otvoru na baterii. Montéři mi instalovali dřez bez otvoru na baterii, který byl ale zahrnut v montáži a měl jsem tedy zato, že ho zhotoví později. Po instalaci, když jsem se ptal na vykružení otvoru, mi sdělili,že sebou nemají potřebné nářadí, ale nabídli mi a domluvili jsme se, že otvor dohotoví dodatečně, jakmile budou mít zakázku v širším okolí. Časem ale přestali montéři na mé pokusy se s nimi domluvit reagovat, tak jsem toto reklamoval. Z firmy mi nejprve napsali, že otvory na baterie zhotovují dopředu a pouze při zakoupení baterie u nich. Na to jsem jim napsal, že toto ale nemají nikde na stránkách uvedeno ( doloženo v e-mailu zaslaným skenem s údaji o úkonech náležejících k montáži z jejich web stránek), nikdo mě o tom neinformoval a nechtěl po mě kvůli jeho zhotovení znát rozměr otvoru. Tuto skutečnost ignorovali a odpověděli mi, že v předávacím protokolu nic o nevykruženém otvoru uvedeno není, na čež jsem je informoval o dohodě s montéry. Na to mi odepsali, že montéři při montáži otvor nezhotovili, protože jsem neměl na místě baterii (už nemusela být dopředu zakoupená u nich)a neznal jsem tudíž potřebný rozměr. Informoval jsem je, že baterii jsem sice neměl zakoupenou, ale vybranou ano, údaj potřebný k vyvrtání otvoru jsem tedy znal a znovu jsem jim zopakoval, že ke zhotovení otvoru nedošlo, protože montéři neměli nářadí. Toto ignorovali a vrátili se v odpovědi zpět k tomu, že otvory zhotovují dopředu a na baterie zakoupené u nich.
Ani rozsáhlou komunikací jsme se na ničem nedohodli. Mnou reklamované nedodělky a vady montáže nechce firma uznat jako své pochybení. Jediné, co mi nabídli, bylo zaslání návodu na opravu svépomocí, nebo vyslání montérů a provedení práce, ale na mé náklady.


Požadované řešení

Požaduji dodělání úkonů náležejících k montáži, a to vzkružení otvoru na dřezovou baterii a opravu nepřesně zhotoveného otvoru na myčku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2023 15:36, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (zhotovení kuchyňské linky). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Jestliže má dílo vadu (otvor pro myčku je menší), je nutné podat reklamaci, jak již spotřebitel dle popisu nejspíše učinil.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí, avšak domníváme se, že by se v případě otvoru na myčku mohlo jednat spíše o skrytou vadu, vzhledem k rozdílu 7 cm.

K baterii:
Pokud byl otvor na dřezovou baterii součástí montáže a spotřebitel namítal tuto vadu již předem, kdy mu bylo přislíbeno, že tento otvor bude dodělán dodatečně, je podnikatel povinen na své náklady otvor dodělat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 13:48, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 15:32, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.