Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.12.2022 jsem objednala a zaplatila na eshopu Beliamo.cz zboží v hodnotě 737,- ( 699,- + pojištění zásilky 39,- ) Když jsem zjistila ,že zboží nemají skladem ,přestože to u zboží udávali ,tak jsem 13.12.2022 požadovala odstoupení od smlouvy s vrácením peněz. Bylo mi odepsáno, že zboží je již na cestě a eshop ho dodavateli zaplatil a že na zboží mají až 40 dní lhůtu na dodání. Smířila jsem se s tím ,že na Vánoce už toto zboží neobdržím a rozhodla jsem se vytrvat těch 40 dní. Dne 24.1.2023 jsem znovu požadovala vrácení peněz na účet a opět mi bylo odepsáno ,že musím počkat až mi zboží dorazí. Údajně mají lhůtu na dodání 3-25 dní, v dalším odstavci už píší ,že lhůta může být 5-40 dní a ve výjimečných případech až 180 dní. Odepsala jsem ,že je to podvodné jednání a ,že pokud mi nepošlou peníze ,tak se přidám k hromadnému podání trestného oznámení. Údajně již klamali pod jiným názvem eshopu ,takže teď když změní opět název ,tak se nachytá další bezpočet důvěřivců.
Vánoční dámská mikina Moritta XXL černá.. žádné číslo objednávky, žádné číslo zboží
vrátit peníze na účet
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je obecně možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FINALTY TARGET MEDIA s.r.o., Rybná 716/24, Praha 110 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nás po uzavření případu informovala, že jí bylo zboží se zpožděním doručeno. Přestože se jedná o zboží, dle jejího názoru, špatné kvality, bylo zboží dodáno a tak uzavíráme původní stížnost s dosažením dohody.