Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 13 |
4.1.2023 a 12.1.2023 byly dny splatnosti na fakturách přeplatků. Dodnes nepřišla na účet ani koruna. Dvakrát jsem upozornila přes email, dvakrát telefonicky. Po poslední telefonické urgenci oznámili, že od 17.1.2023 "je to v bance" . Ale bohužel ani po týdnu peníze nedorazily.
Přeplatky po ukončení dodávky plynu a elektřiny
Okamžitě převést dlužné částky na účet zákazníka a penále 10% za každý den prodlení.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla uzavřena s dosažením dohody. Stížnost proto uzavíráme.