Společnost


AZ Energies s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64321Nevyplacení přeplatku za energie

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2023, před rokem

Gražyna Kostková

Znění stížnosti

4.1.2023 a 12.1.2023 byly dny splatnosti na fakturách přeplatků. Dodnes nepřišla na účet ani koruna. Dvakrát jsem upozornila přes email, dvakrát telefonicky. Po poslední telefonické urgenci oznámili, že od 17.1.2023 "je to v bance" . Ale bohužel ani po týdnu peníze nedorazily.


Produkt

Přeplatky po ukončení dodávky plynu a elektřiny


Požadované řešení

Okamžitě převést dlužné částky na účet zákazníka a penále 10% za každý den prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2023 11:26, před rokem

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2023 13:43, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla uzavřena s dosažením dohody. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.