Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedodané zboží, nevrácené peníze, komunikace na bodu mrazu. Zhotovena předžalobní výzva a popis případu pro patřičný úřad který bude odeslán pokud se k tomu p. Bednařík konečně nepostavíme jako chlap a nevrátí zpět peníze které mu byly doručeny. Pokud je někdo další poškozeny nechť mě neváhá kontaktovat na e-mail hruby.mb@gmail.com jsem ochotný před na PČR.
Nedodané zboží, nevrácené peníze
Vrácení peněz do následujícího dne
|
Tweet |
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouvám se, vystavíme dobropis a peníze zašleme do 3.3.2023. Děkujeme
Peníze opět nedorazily, ignorance předžalobní výzvy
Děkujeme za informace.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla uvést, zda (a případně kdy) peníze odeslala.
Protože se společnost k vývoji případu nevyjádřila, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.
Stále bez příchozí platby
Protože se společnost ke stížnosti dříve nevyjádřila a spotřebitel stále neobdržel své peníze, jsme nuceni stížnosti uzavřít bez dosažení dohody.
Jak je uvedeno výše, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, či na soud.
V případě potřeby další právní konzultace může spotřebitel využít naší spotřebitelské právní poradny na čísle 299 149 009.