Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v červnu v roce 2014 jsem zakoupila manželovi letní kožené pantofle v ceně 1899 Kč. Po třech měsících se u obou bot propadla vložka a navíc se na pravé botě rotrhnul šev. Manžel mi boty odevzdal a já jsem je dne 22.3.2015 odnesla na reklamaci. Přiznám se, že jsem je v době, kdy byly poškozené vozila v autě, neboť jsem netušila, že je nutné boty reklamovat ihned po vyskytnutí vady. Dnes mi přišlo zamítnutí reklamace s vyjádřením kvalitářky: "Uplatnění vady zboží nebylo provedeno bezodkladně po jejím vzniku, čímž nebyl splněn zákonný požadavek k uplatnění reklamace. Obuv byla užívána s projevenou vadou, což je patrné z rozsahu poškození." Ráda bych se zeptala, jak mám při zamítnutí reklamace postupovat.
pánská obuv Josef Seibel
vrácení peněz nebo výměna obuvi
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí. Pokud by spotřebitel věc užíval i poté, co se na ní vyskytla vada, byl by jeho nárok z vadného plnění ponížen o míru spoluzavinění. Zákon nestanovuje lhůtu, v níž má být reklamována vada, která se na věci vyskytne, je však záhodno reklamovat vadu bez zbytečného odkladu. Pokud se tedy na věci vada vyskytla, ale spotřebitel po výskytu vady věc již neužíval, a vadu proto nezhoršil, nebylo by možné reklamaci zamítnout ze samotného důvodu, že vada byla reklamována opožděně, pokud k reklamaci došlo v rámci 24 měsíční záruční doby.
Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se k této stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.