Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, se společností řeším aktuálně reklamaci pod číslem **.
V únoru mi končí smlouva a tak jsem písemně požádal o formulář, který by mi umožnil ukončit veškeré služby u nich využívané - tři mobilní tarify, internet, televize.
Smluvní závazek vyprší v únoru a protože nám internet moc nefunguje, televize také ne a za cenu tarifu mi navýšili, rozhodl jsem se smluvní vztah ukončit.
Na můj požadavek o zaslání formuláře umožňujícího mi výpověď jsem byl kontaktován, že mi dvouletá smlouva sice končí, ale musím uhradit slevu na mobilní telefon, kterou jsem vyčerpal.
Tuto slevu jsem ale čerpal k dvouleté smlouvě.
Během několika málo měsíců trvání smlouvy jsem telefon reklamoval. Reklamace byla uznána dobropisem. Dostal jsem telefon nový a přes ujištění na pobočce v Břeclavi, že neprodlužuji smlouvu ani žádný další smluvní závazek se nemění mi bylo nyní u případné výpovědi sděleno, že tento telefon musím doplatit.
Domnívám se, že se jedná o nekalou praktiku.
Původní telefon se slevou jsem nemohl užívat po dobu smlouvy. Telefon mi prodali nový a na ten jsem dle nich čerpal slevu další.
V tom případě mne připravili o slevu na první původní telefon a nebo mi neoprávněně napočítali slevu dvakrát jak na první tak i na druhý telefon. V obou případech mi slevu naúčtovali neoprávněně. Vše jsem v době vyřizování reklamace na pobočce dotazoval a byl jsem několikrát ujištěn pracovnicí, že to nijak smluvní vztah neovlivňuje.
Nyní chtějí ale doplatek téměř 5 tisíc korun, když dám po uplynutí dvouleté smlouvy výpověď.
S pozdravem Petr Žídek.
3x mobilní tarif, internet, tv
Vodafone by měl uznat, že mi účtují doplatek za telefon neoprávněně, protože jsem na tu slevu měl nárok k dvouleté smlouvě a to jsem i dodržel.
|
Tweet |
Uplatněním nároků z vadného plnění v rámci reklamačního řízení se zákonná záruční doba staví, nikoli přerušuje. Tento závěr vyplývá z rozsudku Nejvyššího soudu (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) a lze to dovodit i z § 1922 odst. 2 občanského zákoníku. To znamená, že zákonná záruční doba se zastaví v momentě, kdy byla spotřebitelem v rámci reklamačního řízení uplatněna práva z vadného plnění, přičemž reklamace byla přijata. To má za následek zejm. to, že po vrácení výrobku z reklamačního řízení běží zákonná záruční doba nikoliv znovu od počátku, ale od momentu, kdy skončila – tedy od momentu uplatnění práva z vadného plnění.
Na stránkách podnikatele je uvedeno, že sleva je podmíněna závazkem k minimálnímu měsíčnímu plnění a pokud svůj závazek spotřebitel nesplní, zanikne mu nárok na slevu dle těchto podmínek. V takovém případě je pak spotřebitel povinen doplatit zlevněné zařízení dle podmínek služeb a zboží za zvýhodněnou cenu. Minimální měsíční plnění je přitom podle podnikatele smluvní závazek mezi zákazníkem a Vodafonem, ve kterém se zákazník zavazuje plnit každý měsíc po dobu 2 let (24 Vyúčtování) určitou částku.
Pokud tedy spotřebitel splnil podmínky, neměl by mu být doplatek účtován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Žídku, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Dobrý den. Celá záležitost reklamovaná je. Lze ji dohledat. 13.2. vyprší zákonná lhůta, poté se obracím na úřad.
Dobrý den, pane Žídku, jak jsem Vás již informovala, kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Věřím však, že se celá záležitost vyřeší k oboustranné spokojenosti. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vodafone po stížbosti zde začal reagovat a vše dal do pořádku. Reklamaci uznal.
Dobrý den, pane Žídku, jsem ráda, že se vše vyřešilo. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.