Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Ukončila jsem odběr plynu a elektřiny u společnosti Elgas 8/22. Žádala jsem vyúčtování emailem i telefonicky. Nikdo neodepisuje.
Chtěla bych roční vyúčtování
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li prodávající na telefonáty a e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Ten je možné zaslat na adresu sídla společnosti: Dobronická 1257, 14800 Praha.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitelka nás informovala, že jí bylo vyúčtování doručeno. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.
Na žádost spotřebitelky stížnost opětovně otevíráme, aby mohla přidat své závěrečné vyjádření.
Dne 2.2.2023 jsem žádala poněkolikáté vyúčtování. Vyúčtování přišlo cca. za 6 týdnů. Elgas má na vyřízení reklamace 15 dní. Já mám 60 dní na požadavek sankce z prodlení v celkové hodnotě 31.500,-. Už jsem podala predžalobní výzvu. Velice mi pomohl dTest a ERÚ. Touto cestou chci poděkovat a poradit ostatním lidem, aby se nebáli a řekli si o pomoc.