Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 6. 3. 2015 jsem v prodejně Euronics 1311, Olomouc, galerie Moritz koupila mp3 přehrávač Hyundai, který jsem dala synovi 18. 3. 2015 jako dárek, ale bohužel nefungoval. Reklamovala jsem jej dne 20. 3. 2015, ale protože jsem nevěřila jeho opravě, ani už značce Hyundai, chtěla jsem jej vyměnit za jiný typ. Byl nepoužívaný a nechtěla jsem vrátit peníze, jen vyměnit za jiný, což je možné snad ve všech normálních prodejnách. Pracovník Euronicsu mi řekl, že výměna je možná, ale až po proběhnutí reklamačního řízení. Po 14 dnech byla reklamace vyřízena, prý byla vyměněna baterie. Za jiný typ přehrávače prý ho ale nelze vyměnit, protože uběhlo více než 14 dní od zakoupení! "Opravený" mp3 opět nefunguje. :-( Zajímalo by mě, jak mám nyní postupovat. Jsem zase povinna čekat na další a další opravy, když za jiný mp3 přehrávač jej nelze vyměnit?
HYUMP366GB4FMBL Přehrávač mp3 Hyundai MP 336FM, OLED displej
Výměna za jinou značku přehrávače mp3 nebo mp4.
|
Tweet |
Pokud se tedy na věci opakovaně vyskytla vada, je třeba ji opět reklamovat. Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od převzetí věci. Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel nemá zákonný nárok na výměnu vadného zboží za jiný typ. Může však požadovat dodání nové věci stejného druhu bez vad, ledaže by to vůči povaze vady bylo nepřiměřené, např. pokud by bylo možné vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pak by měl spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Pokud by dodání nové věci stejného druhu nebylo možné, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.