Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dnešního dne jsem obdržel od společnosti Naturamed České Budějovice dopis se vzorkem a složenkou na 49 kc. Vzorek jsem si neobjednal a proto ho vracím zpět v doporucenem dopise. Žádám aby jste mi žádné vzorky nezasilali. Tez žádám o vyskrtnuti z Vaši databáze.
Vyškrtnuti z databáze společnosti Naturamed.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Musile,
Naturamed zasílá zboží výhradně na základě podložené objednávky – nezasílá zboží samovolně. Mohlo se stát, že objednávku Vaším jménem odeslala 3. osoba bez Vašeho vědomí, což považujeme za porušení stanovených obchodních podmínek. Abychom mohli celou záležitost prověřit, požádáme Vás o detailnější informace týkající se Vaší adresy a emailu. Zákazníků s Vaším jménem máme v databázi více a bez dalších údajů nemůžeme určit, jaká karta v systému je Vaše. Děkujeme za upřesnění.
Zasilku jsem Vam vrátil v doporucenem dopise. Opetovne uvádím, že jsem ZADNE vzorky neobjednal. Nic mi neposílejte! Poslete nějaký mail, na který Vám mohu zaslat moji adresu.
Dobrý den pane Musile, Vaše osobní údaje spolu s požadavkem můžete zaslat na email marta@naturamed.cz. Na základě toho prověříme celou záležitost. Děkujeme a přejeme hezký den. S pozdravem NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.