Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:76
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#64355Nefunkční zboží, neochota vrátit peníze a řešit situaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2023, před rokem

Patrik Holub

Znění stížnosti

Krásný dobrý den, přes eshop frilla.cz jsem objednal dárek pro svoji drahou polovičku, a to "Přenosná chytrá tiskárna MINIPRINT", která ovšem ve výsledku neodpovídala absolutně tomu, jak se prezentovala přes internet. Nefungovalo bluetooth připojení přes aplikaci, která byla uvedena v návodu, tiskárna nabízela přes tisknutý QR kod pouze aplikaci, která byla v čínštině. Po zjištění toho, že je můj dárek úplně k ničemu, jsem hodnotil stránku jako velmi špatnou a zaklikl jsem možnost "řešit situaci". Ovšem nedostávalo se mi žádné reakce. Volal jsem na zákaznickou linku, kde mi paní sdělila, že musím napsat email. Napsal jsem tedy email a do týdne mi automat odepsal s návrhy řešení různých situací, avšak již uplynulo více než 14 dní, kdy mohu bez důvodu vrátit produkt a moje konkrétní situaci vrácení zboží po 14 dnech od doručení nikde nebyla. Proto jsem napsal další email s požadavkem řešení mé konkrétní situace. Následně mi bylo řečeno, že jestliže doložím, že jsem informoval do 14 dní po doručení zboží o jeho nefunkčnosti, mám právo na reklamaci, jinak ne. Což nedává absolutně smysl, je-li zboží jako vánoční dárek, o jehož funkčnosti se člověk dozví až v případě jeho rozbalení a vyzkoušení, což může logicky zabrat třeba měsíc po objednání, protože nakupujeme dárky předem. Jak je možné, že nemám právo na reklamaci, když je produkt nefunkční, byť uběhlo 14 dní?


Produkt

Přenosná chytrá tiskárna MINIPRINT


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2023 09:27, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Po uplynutí této lhůty má však spotřebitel stále právo zboží reklamovat v případě, že je vadné.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V rámci reklamace může spotřebitel žádat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Místo výše uvedeného může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 14:03, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 11:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.