Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Snažila jsem se založit účet v Vodafonu a bylo mi řečeno "Bude tam jistina 2500 czk". Prý server našel na mě nějaké negativní informace a Vodafon mě považuje za nespolehlivého zákazníka. Žádné detaily, ani odpověď na otázku, jak vůbec můžou mít podobné osobní informace, a co přesně že jsem prý udělala, jsem nedostala. Jenom "Možná jste někdy nezaplatila nějakou pokutu". Jedinou pokutu v životě jsem měla kvůli tomu, že jsem u sebe neměla lítačku. Zaplatila jsem těch 50 korun už příští den.
Proto požaduji oficiální vysvětlení a omluvu ze strany Vodafone.
P.S.: Mám povolení k trvalému pobytu v České Republice.
Založení účtu v Vodadone
Vysvětlení, omluva, umožnění založení čísla bez jistiny, sleva na měsíční balíček služeb.
|
Tweet |
Obecně platí, že podnikatel může požadovat po spotřebiteli jistinu, tyto případy však musí být řádně odůvodněny.
Pro požadování jistiny je třeba zejména spravedlivý důvod, dále by měla být také řádně splněna informační povinnost ze strany podnikatele, důvody by neměly být diskriminační a výše jistiny by měla být přiměřená. Jistina jako taková by navíc měla být v tomto případě ujednána jako vratná.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Yavtushenko, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Možnost vyžadovat jistinu upravují naše Všeobecné podmínky a podmínky služeb, které naleznete na našich webových stránkách - Podmínky poskytování služeb a prodeje zařízení osobám se zápisem v registrech ověřujících platební bonitu klienta a bez možnosti ověření v registrech ověřujících platební bonitu klienta - Vodafone.cz ( (https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1369/vseobecne_podminky.pdf) ( https://www.vodafone.cz/podminky/podminky-doplnkovych-sluzeb/podminky-poskytovani-sluzeb-a-prodeje-zarizeni-oso/ )).
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.