Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den
dne 12.12. nám byl zrušen let leteckou společností Ryanair z Londýna do Prahy,ale tak nehorázným způsobem,že prostě při příchodu na letiště se z ničehož nic najednou na tabuli s lety ukázalo,že náš let je zrušený.A v místním hlášení na letišti se ozvalo,abychom opustili letiště a postarali se sami o přepravu domů bez náhrady a bez pomoci.Na první email mi Ryanair odpověděl,ale když se dozvěděl o co mi jde,přestali komunikovat a žádná náhrada škody se nekoná.Na letišti Standstad,kde byl let zrušen nám bylo řečeno,že letiště není připraveno na cca 2 cm sněhu,který zrovna napadl,že nemá dostatek posypového a rozmražovacího materiálu a proto let zrušili.Takže žádná vyšší moc,ale nepřipravenost letiště.Kvůli tomu jsme pak zrmzali a když jsme se po dvou dnech za své dostali konečně domů,tak jsme to odnesli nemocí,ze které se dostávám dodnes.
A Ryanair mě nenapsal nic.Prosila bych náhradu škody.Děkuji za pomoc.Semerádová
zrušený let RK8306 12.12.2022 Londýn Praha
Náhrada škody za vynaložené náklady z vlastní kapsy kvůli náhradní cestě domů,kterou jsme si sami museli zařídit.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Podle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo.
Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 tohoto nařízení, kde je uvedeno, že cestující má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky, přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Formulář stížnosti, který spotřebitel může vyplnit a zaslat danému zprostředkovateli lze nalézt na stránkách Úřadu pro civilní letectví (zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/).
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu v zemi sídla společnosti, v tomto případě v Irsku.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.