Společnost


Petr Javořík

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64368Nevyřízená reklamace nefunkčního zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2023, před rokem

Lenka Komárková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem u této společnosti posilovač svalů, zboží přišlo nefunkční, zakoupila jsem několikery nové baterie, zboží nefungovalo. Reklamovala jsem, poslala vyplněný reklamační list, ale zboží přišlo zpět opět to stejné, již ode mě rozbalené, neopravené, nevyměněné, nevráceny peníze jak jsem požadovala, bez vyjádření k reklamaci, bez reklamačního listu. To jsem řešila přes e-mail, návrh: pošlete zpět. Vznesla jsem dotaz, co s vysokým poštovným- 2x 102 kč. Na to mi nebylo odpovězeno, poslala jsem tedy zpět s novým reklamačním listem a požadavkem na proplacení poštovného společně s vrácením peněz. V den odeslání mi přišel e-mail s tím, že zboží tedy nemám posílat zpět, že mi budou vráceny peníze na účet. Vadné zboží jsem již ale odeslala, informovala jsem o tom opět e-mailem. Odpověď: v tom případě proběhne reklamační řízení.
Jednání přinejmenším nekorektní, odpovědi s různým řešením, ale zatím stále jen přicházím o peníze za poštovné, což již brzy přesáhne hodnotu vadného zboží.
Nápravu od této společnosti vidím v nedohlednu. Mgr. Lenka Koémárková.


Produkt

Posilovač svalů, po vložení nových baterií a dalších nových baterií nefunkční. Již jeden takový mám od jiné společnosti, proto s tímto přístrojem umím zacházet a vím, že ani 1 ze 3 částí nefunguje. tento nefunguje


Požadované řešení

vrácení peněz na účet i s poplatky za dopravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2023 10:38, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel právo zboží reklamovat, pokud je vadné.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V případě, že zboží přišlo z reklamace a vady, kvůli kterým byla reklamace uplatněna, zboží stále mělo, jednalo se pravděpodobně o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V tomto případě však byla následně podána nová reklamace, a tudíž běží podnikateli nových 30 dní na její vyřízení.

Platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.2.2023 11:22, před rokem

Dobrý den , paní Komárková . Reklamovala jste a závada nebyla zjištěna. Reklamace byla vyřízena v termínu.
Poté jste psala že zboží má stále závadu a my nabídly vrátit peníze (jedná se o malou částku) a to by jste ani nemusela zasílat, což se ovšem nestalo a přesto jste poslala k reklamaci druhé. Vtom případě jsem správně uvedl že se bude jednat o druhou reklamaci. Na naše emaily reagujete výhružkami a oháněním se vším možným což dokládá i tato stížnost nebo podání na ČOI

Postupujeme dle platné legislativy a reklamace řešíme bez zbytečného prodlužovaní . 99% reklamací máme vyřízeno do dvou dní a vždy se ze zákazníkem domluvíme ale je potřeba součinnosti i zákazníka a hlavně jeho slušného jednání. Mimo jiné nám zákazníci posílají k reklamaci zboží i zdarma a nemusí vydávat peníze ze své kapsy a čekat na proplacení ale je to vždy na domluvě a je k tomu potřeba výše uvedené

Závěrem , jakmile obdržíme vaší reklamaci budeme se jí věnovat

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2023 15:44, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 08:38, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.