Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před Vánoci jsem u výše zmíněné společnosti zakoupila dřevěnou flétnu, od které jsem, dle popisu, očekávala, že bude vydávat zvuky jako flétna klasická. Flétna byla zabalená v dárkovém balení a byla určena jako dárek k Vánocům, tudíž nebylo možné ji vyzkoušet. Když jsem flétnu vyzkoušela, zjistila jsem, že nehraje tak, jak by měla. Vydává pouze tři tóny dobře a zbytek tónů jsou pouze jakési skřeky. Flétnu jsem tedy podala na prodejně k reklamaci, ta mi byla zamítnuta se slovy, že se nejedná o hudební nástroj nýbrž o hračku, tudíž funguje, jak má. Nicméně na webových stránkách prodejce se píše, že jde o dětský hudební nástroj - konkrétně sopránová zobcová flétna tudíž bych očekávala, že bude normálně hrát. Dětské pianko zakoupené taktéž na tomto e-shopu, je také dětská hračka a vydává zvuky dle klasického piana. Volala jsem tedy ještě na číslo uvedené na stránkách a opět mi bylo řečeno, že nemohu očekávat od zboží zakoupeného v hračkářství, že bude vydávat zvuky jako normální hudební nástroj.
Bontempi Dřevěná flétna barokní prstoklad 32 x 3,2 x 3,2 cm assort, W011529
Vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.