Společnost


Městský úřad, bytový úsek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#64376Zrušení SIPO

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2023, před rokem

Pavla Kowalcziková

Znění stížnosti

Dobrý den,
bydlím v městském bytě a hradím měsíční nájem prostřednictvím SIPO již 20 let. Nyní jsem se rozhodla tuto službu zrušit a využívat trvalý příkaz z banky, odkud mi odcházejí veškeré platby.
Avšak potřebuji bankovní údaje,kam platbu městu hradit. Zde jsem narazila na odpor administrativní pracovnice bytového úseku, které odmítá informace předat.

Má právo klienta v tomto případě jakkoliv omezovat?
V nájemní smlouvě není žádná informace, že je nutností využívat SIPO.
Dle mého názoru je důležité, že je vše uhrazeno v částce a frekvenci (dle nájemní smlouvy) a není důležité jakým způsobem na účet města.
Podotýkám, že SIPem platím POUZE nájem a odmítám platit zvyšující se poplatky za službu. Nechci využívat ani SIPO skrz banku, pouze trvalý příkaz.

Jak postupovat?
Děkuji za odpověď
Pavla Kowal


Produkt

Platba SIPO


Požadované řešení

Doporučení, jak postupovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2023 14:43, před rokem

Pokud není ve smlouvě ujednán způsob, jakým se měsíční nájemné platí, je možné jej hradit i trvalým příkazem z banky, tak jak chce spotřebitelka. Pokud by však ve smlouvě byla úhrada ujednána prostřednictvím SIPO, ale spotřebitelka by trvala na hrazení jiným způsobem, mohl by pronajímatel bytu požadovat úhradu vzniklých administrativních nákladů.

Platební údaje by spotřebitelce měly být poskytnuty, jelikož neexistuje právní důvod, pro který by mohlo být jejich poskytnutí odepřeno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Mimo to se může spotřebitel také obrátit na nadřízený orgán.

Spotřebitelku žádáme o upřesnění subjektu stížnosti (doplnění kontaktních údajů na městský úřad, případně alespoň název města, ke kterému městský úřad náleží).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2023 17:29, před rokem

Spotřebitelka stížnost doposud neupřesnila tak, jak jsme ji vyzvali v našem původním vyjádření. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.