Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Znění stížnosti:
Koupila jsem v internetovém obchodě MEGA BALÍČEK : Elektrická ruční pilka BRENCHIE + Náhradní baterie + Náhradní řetěz. Zboží bylo dodáno v pořádku a funguje. Pouze jedna z baterií nefunguje. Když jí dám do nabíjení, tak okamžitě svítí zeleně, jako nabitá, ale neroztočí ani řetěz. Pilku jsem koupila 15.5.2022. Fakturu č.** mám vydanou na firmu Rumble stories s.r.o , Letní 76, Krhová, IČO: 08101906 , DIČ : CZ08101906.
Nejsem schopna nalézt internetové stránky obchodu, abych mohla provést reklamaci. Reklamace u firmy Rumble se mi také nedaří. Na internetu jsem nenašla adresu, kde mohu baterii reklamovat. Našla jsem pouze telefonní číslo 705959187, kde je moje stížnost nezajímala.
Děkuji za vyřízení reklamace, V.Pospíšilová.
Nápis na baterii: 24VF/TIGER CARD POWER SHARE
Žádám o výměnu vadné baterie za funkční.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Adresa sídla podnikání je v tomto případě následující: Rumble stories s.r.o., Letní 76, 75663 Krhová.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.