Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přepravní službou GLS jsem firmě LELOSI zaslala zpět legíny které mi neseděly.Bylo mi sděleno,že od částky 960.-Kč,kterou jsem za legíny zaplatila mi bude odečteno 90.-Kč přepravné.Tudíž jsem měla dostat 870.-Kč.
Dne 26.1.2023 mi na bankovní účet přišlo 637.62 Kč.Tedy jsem ošizena o 232.38Kč.
Žádám o nápravu a zaslání dlužné částky na můj bankovní účet což jsem také napsala e-mailem paní Michaele z LELOSI,která se mnou komunikovala.
S pozdravem Miroslava Šedová
4836 LONG TRUBL BASIC
Zaslání dlužné částky na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Kontaktovali sme zákazníka, a poslali mu výpočet pre podrobnejšie vysvetlenie vrátenej čiastky. Zákazník v objednávke využil promo akciu 1+1 s 35% zľavou. Keďže sa rozhodol vrátiť jeden z produktov, akcia už v objednávke nie je uplatnená, pretože v objednávke nie sú dva produkty, na ktoré by bolo možné promo uplatniť. Upozorňujeme na túto situáciu aj pri vyplnení reklamačného či vratného formuláru.
Rozdiel medzi vrátenou čiastkou a vypočítanou čiastkou na vrátenie v hodnote 20,38 Kč vznikol kvôli kurzu mien (euro - česká koruna). Naše sídlo spoločnosti je v Slovinsku, zatiaľ máme len slovinský účet vedený v eurách. Pri vrátení peňazí, na účet zákazníka, posielame o niečo vyššiu čiastku v eurách aby bol tento rozdiel pokrytý avšak niekedy sa stane, že rozdiel pokrytý nie je. V tom prípade nás stačí kontaktovať, poslať potvrdenie o prijatej platbe a my dopošleme čiastku. Samozrejme nechceme aby zákazník obdržal nižšiu čiastku, než by mal. Prevod dnes zadávame, a napravíme tak situáciu.
Ospravedlňujeme sa za komplikácie a prajeme príjemný deň.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, reklamace je již vyřešena, peníze zaslány na můj účet. Spokojenost. Děkuji.
Miroslava Šedová
Dobrý deň, sme radi, že sa nám podarilo vyriešiť reklamáciu k Vašej spokojnosti. Prajeme všetko dobré.
Vaše LELOSI
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.