Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednala jsem zacatkem prosince mikinu za 800 nic neprislo ani v lednu , po nekolikatem emailu mi konecne odepsali ze chyba na jejich strane a vrati mi penize, a tak se to ted toci porad dokola do 10 dnu vratime penize nic do tydne vratime penize nic a stale cekam nic od nich nekupovat
Panska mikina no cofee no workee
Vraceni penez
|
Tweet |
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
V tomto případě se dle našeho názoru mohlo jednat o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů, kterým je mimo jiné nemožnost dodání zboží.
V návaznosti odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Po kontrole stavu objednávky jsme zjistili, že částku za mikinu jsme zákaznici vrátili na účet v plné výši. Tímto považujeme situaci za uzavřenou. Pokud by něco nebylo v pořádku, prosím, ozvěte se nám na podpora@urbantrend.cz a rádi vám pomůžeme.
S pozdravem,
Tým UrbanTrend
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Penize mi byly vraceny po cca dvou mesicich pote co jsem jim nekolikrat napsala email,ze se obratim na policii, protoze uz prestali i odpovidat. moc dekuji za pomoc
Dobrý den. Objednávku jsme zkontrolovali a částka by již měla být refundována. Pokud platba nedorazila, prosím kontaktujte nás na emailu podpora@urbantrend.cz
Děkujeme za pochopení.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.