Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 3.4. jsem cestoval z Prahy do Jihlavy linkou výše zmiňované společnosti. Řidič během cesty kouřil a telefonoval. Další vadou byly zaneřáděné záchody a technická závada na autobusu, který do kopce zvládal jet rychlostí asi 30km/h. Když se cestující začali v první zastávce začali ptát, co se děje, začal jim řidič nadávat a ohrazovat se, že to není jeho problém. Do Jihlavy jsme přijeli asi s hodinovým zpožděním.
Cesta 3.4. v 13:00 z Prahy
Vrácení peněz za službu, která není adekvátní k ceně. Zároveň prošetřit, zda je firma AZ bus způsobilá k převážení cestujících.
|
Tweet |
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanovuje, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Práva ze smlouvy o přepravě osob dále upravuje § 40 a násl. vyhlášky Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Podle této vyhlášky má však cestující v případě, že je přeprava provedena a z důvodů na straně dopravce dojde ke zpoždění spoje, který cestující použil pro přepravu, práva jen tehdy, když v důsledku takového zpoždění dojde ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil.
Pokud jde o nevhodné chování zaměstnanců, je třeba se s případnou stížností obrátit přímo na společnost.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.